December 9, 200817 yr Om man läser denna tråden så får man erkänna att det finns de som har kommit något längre i hobbyn än vad man själv har! Jag gillar denna tråden!
December 9, 200817 yr Det var en inspirerande tank of the month... Mycket intressant med automatik för byte av saltvatten och inte endast osmosvatten vilket jag gärna skulle vilja veta mer om. Dyrt är säkert bara förnamnet dock...Totallösningen med naturligt ljus, diskret utrustning och omgärdande tropiska miljö var för övrigt helt outstanding.
December 9, 200817 yr "Holy guacamole!" Den snyggaste totallösning jag har sett!http://reefkeeping.com/issues/2008-12/totm/index.phpHåller fullständigt med, den snyggaste helheten jag har sett. Möbeln och placeringen i rummet är ju helt grym. Tycker att för många andra tankar i tråden blir lite förstörda av fula möbler, placeringar och mängder av synlig teknik (både i och utanför).
May 26, 200917 yr Underbart, Christer. Fortsätt att posta ögongodis i denna tråd. Det gäller att hålla drömmen om det ultimata karet vid liv
May 26, 200917 yr Ojoj, detta var ju en riktigt trevlig tråd, vilka underbara kar det finns, gäller verkligen att man planerar sitt kar ordentligt ifrån början så att man kan få det lika fint som en del av karen som finns här, älskar verkligen den mogna, fylliga stilen som en del har, det är ju så lätt att man får en röra av småkoraller än dessa läckra lummiga karen som finns! Helt klart en tankeställare hur jag ska planera placering av koraller och platsen man ska spara till tillväxt. Tack för inspirationen
June 11, 200916 yr jäklar villka kar.. kolla in deras näthandel koraller kostar typ ingeting över huve taget bler nästa sugen på att fylla en låda för 500:- hehe =)
June 11, 200916 yr Mer från Japanhttp://glassbox-design.com/2009/the-alluring-reef-of-anagonbe/Kolla länkarna!
June 12, 200916 yr Jag tycker att det är jävligt synd att inte folk använder svart sand lika mycket som vit. Riktigt synd faktist
June 12, 200916 yr Jag tycker att det är jävligt synd att inte folk använder svart sand lika mycket som vit. Riktigt synd faktistHåller med! Tänker använda det i mitt icke-fotosyntetiska som skall startas upp efter semestern.
June 12, 200916 yr Jag funderar väldigt seriöst på att använda det till mitt första kar. Jag tror att det skulle funka utmärkt med den färgen på möbeln som jag har nu
June 12, 200916 yr Här e en av mina favoriter,, framhäver verkligen djupet.. riktigt snyggt upplagt.. http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.aquahobby.com/tanks/img/807_Reef_Tank_1.jpg&imgrefurl=http://www.aquahobby.com/tanks/e_tank0807.php&usg=__P28QLBxfTmjuUlVygMI1ECDEV8w=&h=404&w=640&sz=65&hl=sv&start=2&tbnid=Su-L8mAjUFHwbM:&tbnh=86&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dcool%2Breef%2Btank%26gbv%3D2%26hl%3Dsv
June 12, 200916 yr jäklar villka kar.. kolla in deras näthandel koraller kostar typ ingeting över huve taget bler nästa sugen på att fylla en låda för 500:- hehe =)Vart hittar du en näthandel(som går att läsa, för en som inte kan tecken)?
June 13, 200916 yr Vart hittar du en näthandel(som går att läsa, för en som inte kan tecken)?här texhttp://aqua-rei.com/scb/shop/shop.cgi?id=4&kid=0&
June 13, 200916 yr Här e en av mina favoriter,, framhäver verkligen djupet.. riktigt snyggt upplagt.. http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.aquahobby.com/tanks/img/807_Reef_Tank_1.jpg&imgrefurl=http://www.aquahobby.com/tanks/e_tank0807.php&usg=__P28QLBxfTmjuUlVygMI1ECDEV8w=&h=404&w=640&sz=65&hl=sv&start=2&tbnid=Su-L8mAjUFHwbM:&tbnh=86&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dcool%2Breef%2Btank%26gbv%3D2%26hl%3Dsvkanske inte så svårt o få djup när karet antingen är 230cm djupt eller 183cm djup
June 13, 200916 yr här texhttp://aqua-rei.com/scb/shop/shop.cgi?id=4&kid=0&Jäklar vad snyggt! Jag skulle vilja ha en コハナガタサンゴ
June 14, 200916 yr mm där var mycket ögon godis och inget kostar över 13 kr =) undra vad frakten hadde blivigt?
June 14, 200916 yr är jag helt ute och cyklar eller ligger inte yen:en på runt 12-13yen per krona. Då ligger väl priserna på runt 1000lappen för de dyrare korallerna?
June 14, 200916 yr kanske inte så svårt o få djup när karet antingen är 230cm djupt eller 183cm djup Nä man bli nästan sugen på att gå över till kub, så man få lite djup i burken oxå... va riktigt skön känsla i den burken.. sen gillar jag den som samme skickade i början, den kuben med klippan i mitten.. riktigt stilren gillar jag oxå..
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.