Vargklo Postat 6 oktober 2008 Författare Dela Postat 6 oktober 2008 Jodå,Idag kom så ytterligare en stödmedlem.- aerieVälkommen!Samtidigt har vi två stödmedlemmar vars period gått ut och som nu för en extra påminnare, annars får jag dra av två st på antalet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 7 oktober 2008 Författare Dela Postat 7 oktober 2008 Tack för stödet, Outbacker! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 7 oktober 2008 Dela Postat 7 oktober 2008 Så tror jag att det kommer en algsugen Norrlänning med också....snartMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ugglebo Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 Då var man i träsket igen .. några år sedan sist ... pengar på väg (man skall vara stödmedlem ) har man inte 100 kr över .. så borde man nog kolla på en annan hobby Typ samla tomflaskor.. fast det blir dj...vligt dyrt att åka till affären och panta dem ... även om man är student .. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tedb Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 Hej Caj,Var de ditt 500 Liters kar jag köpte för något år sedan ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ugglebo Postat 8 oktober 2008 Dela Postat 8 oktober 2008 Jepp ,, och du har utökat har jag hört ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Och vem var det som drog in Ugglebo i träsket förra gången? (Den absolut första jungfrufärden ner i det akvaristiska träsket)MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Du ska vara välkommen åter Caj! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ugglebo Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 efter att jag kom ut ur manhålet(en del på ett fartyg så ingen tror något annat) så såg jag en man med en vision (akvarium till alla ) jag blev frälst .... och på den vägen är det.. eller hur var det lasse?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 efter att jag kom ut ur manhålet(en del på ett fartyg så ingen tror något annat) så såg jag en man med en vision (akvarium till alla ) jag blev frälst .... och på den vägen är det.. eller hur var det lasse??Tack för dagens skratt, eftermiddagen kommer gå så mycket lättare nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 9 oktober 2008 Författare Dela Postat 9 oktober 2008 Välkommen som stödmedlem - ugglebo! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 9 oktober 2008 Dela Postat 9 oktober 2008 Laggerman - du kan inte hela historian - nu kommer du att få ett ordentligt skratt som räcker hela morgonenDet var en gång en plåtslagare som brände ett manhål i en däcksektion. Det blåste och var kallt som vanligt mellan skrovhallen och Arendalsberget. Tyvärr var inte brännare finjusterad så den nyss utskurna plåten hängde kvar i slaggen. (en däcksplåt var på den tiden ca 3 cm tjock) Vår stolta plåtslagare stod upprätt, hållandes skärbrännaren i högra handen på fullt ös för 3 cm plåt och betraktade eländet. Ett första försiktigt stampande med ena foten hjälpte inte - inte heller hände det någonting vid ett lite hårdare stamp med andra foten. Vad göra - vår hjälte beslöt sig för att göra slag i saken och hoppar jämfota på plåtuslingen - då ger den med sig och en något förvånad plåtslagare upptäcker att han plötsligen står på en plåt - 3 meter längre ner och skärbrännaren sitter fortfarande i höger hand och väser för 3 centimeters plåt. Inga skador mer än att de två som paserade sektionen när det hände fick köras till sjukan i skrattkramper. Samma med oss andra på utrustningen när historien blev känd. En vecka senare skulle nyss nämnda plåtslagare få titta på ett vackert akvarium och min dåvarande sambo (nuvarande fru) öpnnade dörren och plåtslagaren presenterade sig varpå hon tittade lite underligt och sa - Var det du som hoppade igenom...... sedan föll hon ner i skrattkramper. Se det var hela historien om hur en karriär som akvarist kan börja....Jag och Ugglebo har fler historier på gång om tjommar som Kalle-planka, Demonen, Morfar och Dallas men de blev inte vad jag vet akvarister så det blir lätt lite OT.Kul att du hittat hit CajMAO LassePS Alla ni som inte är stödmedlemmar - detta var väl en historia väl värd en stödpeng...... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 13 oktober 2008 Författare Dela Postat 13 oktober 2008 Tack Kentha och Stigigemla som nya stödmedlemmar!Vi tackar också Boman och Artemia för den tid som varit. Alltså fortfarande 90 stödmedlemmar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 Då var det tio kvar då - skall det dröja till nästa löning då?MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 Då var det tio kvar då - skall det dröja till nästa löning då?MVH LasseJag tror jag förstår hur du tänker Lasse. De där 250 kronorna som vi lovat bort bränner som bara attan i byxfickan. Det vore rätt gott att få släppa iväg dem nu. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 13 oktober 2008 Dela Postat 13 oktober 2008 Ja det är ju en hobby där man måste skynda långsamt, men det här...........Det är ju lika roligt som att se färg torka, man blir ju inte ens påstruken....... MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 14 oktober 2008 Författare Dela Postat 14 oktober 2008 Tack för stödmedlemskapet, Jocke i södertälje Nu är vi 91 st! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jocke i södertälje Postat 14 oktober 2008 Dela Postat 14 oktober 2008 Det var så lite, det är jag som ska tacka. SG har varit bra för oss när vi skulle starta upp vårat kar. Idag inhandlades lite fisk på Leasing (Bangaikardinaler) och Bromma Zoomarknad (A. Ocellaris 2 vanliga och två svartvita ), kul att ha kommit igång. Vi har ju mest sysslat med Malawi och Tanganyika.Jocke (och Elin) i södertälje. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
-=Mr_B=- Postat 14 oktober 2008 Dela Postat 14 oktober 2008 Um.. Ändra namnet på tråden? (M)attematisk uppdatering liksom? (I klasisk 91'an språkmisshandel)B! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Tror vi får dra ihop en södertälje träff någon vända, de börjar bli några lokala saltisar nu...Roligt att hobbyn växer och att man kan få lite kontakter via guiden.Hoppas nu bara att flera kan hosta upp en hundring så vi slipper denhär tråden;)//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 15 oktober 2008 Dela Postat 15 oktober 2008 Tror vi får dra ihop en södertälje träff någon vända, de börjar bli några lokala saltisar nu...Roligt att hobbyn växer och att man kan få lite kontakter via guiden.Hoppas nu bara att flera kan hosta upp en hundring så vi slipper denhär tråden;)//NiXoNNja - när det målet är klart så börjar jag tjöta om 150 MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mano Postat 16 oktober 2008 Dela Postat 16 oktober 2008 Nja - när det målet är klart så börjar jag tjöta om 150 MVH LasseLasse siktar du inte lite väl högt nu, jag tycker nog att frivilliga bidrag från 10% av (de aktiva) användarna på ett forum är väldigt bra, fast det krävs ju iof 108 för att det ska bli 10%.Tråden är däremot fantastisk då jag inte hade en aning om att det var så lätt att stödja forumet innan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 Löningsdags. Får se om det händer något nu då. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 tror jag inte, har man inte en hundring mitt i månan sååå............. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Tenkare Postat 24 oktober 2008 Dela Postat 24 oktober 2008 med löning kommer ju även studiebidrag/lån. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.