LN21 Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Fantastiska bilder.Kan man få önska sig några helkarsbilder?? Citera
loopmannen Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Riktigt fina bilder och fantastiska färger! En helkarsbild skulle va fint. Jag får inte alls fram dessa färger eller den skärpan med min kamera blir lite avis Citera
MaddeI Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Jättefina bilder, Tommy! Härliga färger! Bild nr 6 är ju riktigt grym! /Madde Citera
turboadde Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Mycket fina bilder. Håller med om att det är dags för en ny helbild/er på akvariet. Kan ju inte bara posta aptitretare.I min jakt på tropisk mossa som man penslar på till terrariet (Hitta inget att beställa dock) så har jag i bakhuvedet att jag har stött på ditt namn. Har du fina terrarium med? Citera
Stensson Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 instämmer med övriga. Önskar jag kunde få fram liknande bilder. Citera
Capote Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Jäkligt bra bilder på mycket välmående koraller! Citera
_Manne_ Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Du är nästan orättvist duktig med kameran.. Skitsnyggt!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
Norberg Postat 20 augusti 2012 Författare Postat 20 augusti 2012 Kul att ni tycker de är bra, själv tycker jag det är väldigt avkopplande att fota och idag behövde jag rensa skallen efter jobbet. :-) I min jakt på tropisk mossa som man penslar på till terrariet (Hitta inget att beställa dock) så har jag i bakhuvedet att jag har stött på ditt namn. Har du fina terrarium med?Jo visst har jag pysslat med sånna, men då med blommor och inte reptiler. Har du kollat hos Dusk? Han hade i alla fall förut en bra mossblandning som funkade kanon.www.dusk.se/ Citera
nike83 Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 riiiiktigt fina bilder! fototävlingen är avgjord.... Citera
Mr_Ewing Postat 20 augusti 2012 Postat 20 augusti 2012 Tjusigt Tommy!Är nog dags för en visit snart Citera
Norberg Postat 20 augusti 2012 Författare Postat 20 augusti 2012 Tjusigt Tommy!Är nog dags för en visit snart Du är alltid välkommen, kaffe och dopp fixas när du dyker upp. Citera
Norberg Postat 13 februari 2013 Författare Postat 13 februari 2013 Många har ju varit oroliga för giftiga knappar på senaste tiden. Så man kanske ska ge ifrån sig ett livstecken när man nu har fotat så mycket sånna de senaste åren!Skämt och sido behöver kolla hur bilderna blir nu när man har krupit till korset...Tyckte det blev ett trevligt mönster på den tippade fraggen, man ser ju inte sånt IRL. :-) Citera
adddo Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Usch va fult Tommy, tror du ska byta ut de där korallerna.. Jag kan ta hand om dem så slipper du besväret med att kasta dem.Kanon! Helbild nudå?När jag ändå är här så tänkte jag fråga dig också hur många olika sorters Anthias du har i karet? Tänkte ge mig på att blanda lite men känner mig osäker. Citera
Laggeman Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Införskaffat LED?Kanonbilder! Gissar att frågan kommer up förr eller senare, så kanlika lägga den redan nu; vad för kamerautrustning kör du med och vilka inställningar samt vilka efterberabetningar har du gjort? Citera
Norberg Postat 13 februari 2013 Författare Postat 13 februari 2013 Hepp va ni var på hugget idag! :-)@adddo: just nu är det väldigt tunt med Anthias, bara Tuka och Dispar. Hade en olycka förra året när jag var på semester som decimerade Anthias beståndet tyvärr. Helbild näee! ;-)@Laggeman: LED har jag bara 4 blåljus, annars är det gamla hederliga T5 bara. Samma på kamerafronten Nikon D90, Sigma 70mm macro, stativ och fjärrutlösare. Bildbehandling bara med Apparture (dvs digital framkallning) inget photoshoppande.Bilden på Acanstrean är taget med ovanstående prylar och följande inställning. f25, 0.8s, ISO200. Citera
remne Postat 13 februari 2013 Postat 13 februari 2013 Läckert Norberg . Kul att du vaknat till liv igen också! Citera
MaddeI Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 WOW!! Vilka bilder! Vackra koraller och underbara färger!! Citera
_Manne_ Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Supersnyggt! Vad mer kan man säga!Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
hansson_1985 Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Snyggt! Det tråkiga med dina bilder är att man får en pungspark varje gång man ser dom och funderar varför man ens försöket ta ett kort på sitt egen fisksoppa när det endå inte blir några bra bilder! Mvh Johan Citera
Norberg Postat 14 februari 2013 Författare Postat 14 februari 2013 Snyggt! Det tråkiga med dina bilder är att man får en pungspark varje gång man ser dom och funderar varför man ens försöket ta ett kort på sitt egen fisksoppa när det endå inte blir några bra bilder! Mvh JohanOutch! Det vill jag ju inte göra, dela ut pungsparkar altså! ;-) Citera
hansson_1985 Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 He he! Det kan nästan vara värt en spark för att få se dina bilder! Du är en riktigt duktig fotograf och akvarist! En helbild skulle inte vara helt fel nu när man endå är helt nertryckt... Citera
Norberg Postat 14 februari 2013 Författare Postat 14 februari 2013 Och nyss skrev vi om pungsparkar...Men Gubbe, hallå där nu börjar det hetta till lite... ;-)Tack! :-) Citera
Janne Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Då tar jag det lite lugnare, grattis och snygga bilder!/Janne Citera
MarinaS Postat 14 februari 2013 Postat 14 februari 2013 Men du tar ju helt otroliga bilder!! Och riktigt fina koraller du har där, ser otroligt välmående ut med grymma färger!Håller med om att helbild är på sin plats! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.