Trollsvans Postat 11 april 2011 Postat 11 april 2011 Fasligt snygga bilder!Banggai-bilden är riktigt riktigt bra! Citera
Norberg Postat 11 april 2011 Författare Postat 11 april 2011 (ändrat) Då får man väll passa på med några bilder till tycker jag!Edit. såg att frökenfirren inte blev som det var tänkt som lågupplöst, men det är nog ok ändå tycker jag. Ändrat 11 april 2011 av Norberg Citera
evileye Postat 11 april 2011 Postat 11 april 2011 Kanonfina bilder, riktigt snyggt! Vad har du för tjocklek och höjd på glaset i karet? Citera
Norberg Postat 11 april 2011 Författare Postat 11 april 2011 Det är 10 mm optiwhite som är 45 cm högt. Jag har inga stödlister och det funkar bra tycker jag. Blir lite renare då när man inte har någon överdel. Citera
Norberg Postat 13 april 2011 Författare Postat 13 april 2011 Fick en liten försynt fråga om jag inte kunde fixa fram lite mer foton. Så jag tänkte att det kan man väll. Men det blir mer kontroversiella bilder nu!Här kommer några bilder på Achanstreor som i mitt tycke är bland det svåraste som finns att fotografera i akvariet. De har ofta så mycket flouroscence att det kan se konstigt ut på riktigt nära håll! Det jag gjort med bilderna är justering av exponering, färgtemp, skuggjustering samt lite skärpe justering för er som undrar. Så behöver ingen undra om ni tycker det ser konstgjort ut.Sen skickar jag in en bild på en Montiopora confusa för att bruna ner lite... Citera
Edward Postat 13 april 2011 Postat 13 april 2011 Detta är ju bara löjligt, Otroligt bra bilder! Citera
Kohaku Postat 13 april 2011 Postat 13 april 2011 Äh, kom igen nu Tommy, inga bilder på lite manliga sps:er ??? Citera
Norberg Postat 13 april 2011 Författare Postat 13 april 2011 Och vad är en manlig SPS om man får fråga herrn? Duger en sånn här kanske!? Citera
mikoto Postat 13 april 2011 Postat 13 april 2011 Manlighetsnivån är nog lite tveksam men skönhetsnivån är oslagbar, vilken underbart fin. Det är ju nästan drömmen att få ha en sådan i sitt eget kar :-) Citera
Perk Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Kanonsnygga bilder!Ska din Montiopora confusa vara brun? Jag har en som ser likadan ut, också brun, men han jag köpte den av sa att den skulle vara grön. Fick den skickad i posten så jag såg den aldrig i hans akvarium... Citera
_Manne_ Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Kanonsnygga bilder!Ska din Montiopora confusa vara brun? Jag har en som ser likadan ut, också brun, men han jag köpte den av sa att den skulle vara grön. Fick den skickad i posten så jag såg den aldrig i hans akvarium...Tillväxt ytan ska vara åt det neongröna hållet.. I fattigt vatten kan hela plattan bli ljust grön.. I lite mer näring är det brunt som gäller.Mvh manneSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Norberg Postat 14 april 2011 Författare Postat 14 april 2011 (ändrat) Polyperna är bruna och har man ingen som pickar (typ kejsare) på den så kommer den att se brun ut fastän kroppen är grön. Min är grön under de bruna polyperna, ser man den uppifrån och inte rakt från sidan som kortet är taget så syns den gröna färgen bättre.Här finns en bild då jag hade den med kejsare!https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showpost.php?p=108565&postcount=170 Ändrat 14 april 2011 av Norberg Citera
stigigemla Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Den ändrar färg mycket beroende på ljusintensiteten. Mina är grönare om jag sätter dem lägre. Citera
Ouscazz Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Fina bilder!Vilket bildbehandlingsprogram använder du?Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Norberg Postat 14 april 2011 Författare Postat 14 april 2011 Mats jag kör Aperture 3 i Mac! Är riktigt nöjd med det programet, har iofs kört med Lightroom 3 tidigare och var lika nöjd med det! Citera
Ouscazz Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Mats jag kör Aperture 3 i Mac! Är riktigt nöjd med det programet, har iofs kört med Lightroom 3 tidigare och var lika nöjd med det!Ok, kan rekommendera Photoshop. Kul med en till äpplekille. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Maglofster Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Otroligt fina bilder!Något speciellt som gjorde att du gick över till Aperture? Jag var/är mycket sugen på det men valde till slut Photoshop Lightroom3 mest för att jag tyckte det lirade bättre mellan pc och mac (jag kör både) och att det hänger ihop med CS5:an på ett annat sätt. Nu ångrar jag mig lite eftersom jag knappt öppnar CS5:an ändå. Citera
Norberg Postat 14 april 2011 Författare Postat 14 april 2011 Det var billigare och smidigare att installera via App store! Aperture 3 kostar 599 kr och Lightroom 3 kostar 3200 kr. För i princip samma funktion.Men sen så funkar väll Aperture bara i Mac miljö antar jag. Citera
kimett Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Ok, kan rekommendera Photoshop. Kul med en till äpplekille. Sent from my iPhone using TapatalkDom växer på trän ;-) Citera
Guest Mickius Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Ska bli kul att få komma och se ditt kar i verkligheten Citera
Ouscazz Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Lekte lite med Norbergs bild, i samråd med Tommy.Photoshop CS5EV +0,5Dogde med 2% pensel för att öka detaljkontraster på utvalda delar av bilden.Unsharp Mask - 300% - 0,2 pxl radius. (blev lite för mycket, bör maskas av)Originalet överst. Citera
Norberg Postat 14 april 2011 Författare Postat 14 april 2011 Det där var lite spännande! Du kan alltså öka skärpan lite vart du vill i bilden och inte hela samtidigt som man gör i Aperture. Det är ju en delikat avvägning det där med skärpan.Trevligt att man kan välja vart man vill gå på med Dodge.Så man har mer kontroll möjligheter på ljussättningen i CS5 än i Aperture och Lightroom. Citera
_Manne_ Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Lekte lite med Norbergs bild, i samråd med Tommy.Photoshop CS5EV +0,5Dogde med 2% pensel för att öka detaljkontraster på utvalda delar av bilden.Unsharp Mask - 300% - 0,2 pxl radius. (blev lite för mycket, bör maskas av)Originalet överst.En vacker ancanstrea! Funkar dom fint i ditt kar Norberg ? Tar dom foder nu i samband med anthias matningen..Mvh manneSent from my iPad 2 using Tapatalk Citera
campokatt Postat 14 april 2011 Postat 14 april 2011 Det där var lite spännande! Du kan alltså öka skärpan lite vart du vill i bilden och inte hela samtidigt som man gör i Aperture. Det är ju en delikat avvägning det där med skärpan.Trevligt att man kan välja vart man vill gå på med Dodge.Så man har mer kontroll möjligheter på ljussättningen i CS5 än i Aperture och Lightroom.Ja i Lightroom kan du ju använda penseln och måla för att skärpa, och använda "Exposure" tex för att åstakomma samma sak, göra dessa ändringar selektivt. Men PS har ju fler funktioner ändå som är oumbärliga, typ att jobba i lager samt att kunna göra markeringar... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.