Gå till innehåll

Till ansvariga på forumet - Nya funktioner i forumet....


wrang

Rekommenderade inlägg

Jag skulle gärna se att det kommer in lite nya funktioner i forumet tex

[AJAX] Post Thank You Hack

post-736-14468921114373_thumb.jpg

Helt enkelt ett gilla inlägget knapp. Kolla på denna länken.

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=165673

Finns även för version 4 av forumet när ni byter till detta

http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=231666

Är det någon i forumets stab som huvudtaget tittar på funktioner å nyheter med Vbulletin?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Nja, ibland finns det problemlösningstrådar där man finner att vissa förslag är riktigt bra medan andra är mer långsökta eller rentav riskabla/dåliga.

Sen är det inte alltid man orkar skriva och resonera samt argumentera för den ena metodiken över den andra, då vore det trevligt att kunna stötta de förslaget man själv kunde tänkas ge.

Sen ser jag helt klart att det kan lätt spåra ur men jag undrar om det inte vore värt ett försök?

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag ser det inte som en funktion att gilla ett inlägg bara för att jag känner personen så korkad kan man ju inte tänka.

Istället för att skriva nått typ gött/bra/snyggt/tack för infon så lätt att klicka på knappen gilla om man gillar de nån skrivit. Som en lätt klapp på axeln.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej jag ser det inte som en funktion att gilla ett inlägg bara för att jag känner personen så korkad kan man ju inte tänka.
Bara vänta ska du se. Den med snyggast profilbild kommer få flest "gilla" tryck.

Passar ju bra med förslaget på att man ska ha en bild av sig själv som profilbild....

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kanske dum i huvudet, men vad är poängen med "funktionen" bortsett från att skapa klubbar av brödraskap för inbördes beundran?

Nä, men alltså, vad är det meningen att det ska tillföra?

B!

Hur dum du e kan inte jag svara på!

Men det är ju många som skriver utan att ha något att säga.

Så om man gillar en tråd så tycker jag att det är bättre att trycka "gilla" istället för "om detta vet jag inget men jag tror att".

Trådarana kanske kan innehålla mer relevant info om olika diskutioner.

Jag vill ha en "gilla" knapp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur dum du e kan inte jag svara på!

Men det är ju många som skriver utan att ha något att säga.

Så om man gillar en tråd så tycker jag att det är bättre att trycka "gilla" istället för "om detta vet jag inget men jag tror att".

Trådarana kanske kan innehålla mer relevant info om olika diskutioner.

Jag vill ha en "gilla" knapp.

Om man inte har något att säga men ändå känner ett tvångsmässigt behov att klicka på musknappen eller tangenterna så föreslår jag ödmjukt att personen i fråga avreagerar sig med ett musklick på krysset uppe till höger eller CTRL-W på tangentbordet.

Ser noll nytta med en "gilla" funktion.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funktionen finns ju i princip redan... Längst upp i tråden i den blå listen ovan första inlägget finns en funktion där man kan betygsätta ämnet. Är inte det samma sak? Jag testade för första gången själv och angav 3 stjärnor...

Ja precis du har så rätt :) har oxå använt den vid nåra tillfällen. Men frågan är hur man kan filtrera trådar utefter betyg osv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur dum du e kan inte jag svara på!
Det är okaj, det var inte en egentlig fråga, utan mer för att föra själva ämnet på tal.
Men det är ju många som skriver utan att ha något att säga.
Sånna inlägg går det bra att rapportera. +1, tummen upp, osv, är typiska, och modereras inte helt sällan bort. Dock är de inget stort problem på det här forumet.
Trådarana kanske kan innehålla mer relevant info om olika diskutioner.

Jag vill ha en "gilla" knapp.

Gilla / tack knappar kommer ju inte påverka huruvida någon skriver ett vettigt inlägg, eller inte. Det du påtalar som en fördel är att det eventuellt blir mindre spaltfyllnad, meningslöst dravel, mellan de "bra" inläggen. Det handlar snarare om om att se till så att folk inte skriver meningslösa inlägg, och det kommer ingen knapp i världen påverka.
Funktionen finns ju i princip redan... Längst upp i tråden i den blå listen ovan första inlägget finns en funktion där man kan betygsätta ämnet. Är inte det samma sak? Jag testade för första gången själv och angav 3 stjärnor...
Det betygsätter tråden, och inte de individuella inläggen. Med tanke på hur mycket funktionen används, skulle jag säga att det är en indikator på att funktionen är meningslös, och jag är av åsikten att det inte kommer medföra något positivt på inläggsbasis i heller. Och det är inte för att mina inlägg aldrig kommer bli gillade, jag är van vid att vara hatad. Buhuu, jag får inte vara med i klubben för inbördes beundran... Jaha, och?

Nä, som jag skrev ovan, jag ser helt enkelt ingen fördel med funktionen. Visst kan vi ha gilla / gilla inte knappar precis som Youtube har för olika inlägg, men de bidrar inte med något. Och folk som skriver meningslöst dravel kommer skriva sina inlägg i alla fall, bara se på mig...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill inte heller ha en knapp för att anonymt gilla eller ogilla ett inlägg här på guiden.

Jag hoppas verkligen att alla som har något att säga här på forumet vågar skriva ett inlägg och inte gömmer sig bakom en anonym knapp.

Vem säger att det ska behöva vara anonymt?

Själv är jag positiv till idéen och som ett exempel så kan jag säga att det här (utfyllnads-)inlägget hade jag nog inte skrivit om det funnits en gilla-knapp.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vem säger att det ska behöva vara anonymt?
Det blir det ju per definition. Visst, på serversidan kommer det säkert finnas en lista över vem som gilla, och vem som inte, för att man inte ska kunna gilla samma sak ett par hundra gånger, men mot slutanvändaren blir det precis som betyget på tråden. Du ser ett numeriskt värde för hur många som gillat, och vem det var... Det framgår inte.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så om man gillar en tråd så tycker jag att det är bättre att trycka "gilla" istället för "om detta vet jag inget men jag tror att".

Trådarana kanske kan innehålla mer relevant info om olika diskutioner.

Se svar från Gabriel nedan:
Funktionen finns ju i princip redan... Längst upp i tråden i den blå listen ovan första inlägget finns en funktion där man kan betygsätta ämnet. Är inte det samma sak? Jag testade för första gången själv och angav 3 stjärnor...
Vem säger att det ska behöva vara anonymt?

Själv är jag positiv till idéen och som ett exempel så kan jag säga att det här (utfyllnads-)inlägget hade jag nog inte skrivit om det funnits en gilla-knapp.

Jag ser hellre att du skriver så som du gjorde då det ger mer substans än att bara klicka på en knapp.

Att fler skriver någon än bara "gillar" något ger mer fart och aktivitet i forumet, och inte bara de som skriver vanligtvis gör det då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som inte vill ha den behöver inte använda funktionen!

--

Features:

  • Places an easy to use button next to the edit button
  • Places all Thanks into one small box
  • Uses only ONE query every time you view a showthread page!
  • Users can't thank twice
  • Option to not allow users to thank their own post
  • Guests don't see 'thanks' button
  • Counts how many thanks a user gives
  • Counts how many thanks a post gets
  • Shows how many thanks a user gave in every post of his
  • Shows how many thanks a user gave in profile
  • Shows how many thanks a user got
  • Shows how many posts or a user are thanked
  • Shows info in profile
  • Search for a users thanked posts
  • Search for all thanked posts
  • Administrator can remove all Thanks from a single post
  • Users can remove their own Thanks
  • Turn on and off hack totally
  • Option to turn off hack for all but the first post of a thread
  • Option to turn off hack for all but the first post of a thread in specific forums
  • Option to turn off hack view of date for specific or all forums
  • Option to add to post count when someone clicks 'thanks'.
  • Option to give a user who receives thanks reputation points.
  • Ban Usergroups
  • Ban Users
  • Guaranteed to be liked by ALL users on your forum!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...