Gå till innehåll

Till ansvariga på forumet - Nya funktioner i forumet....


wrang

Rekommenderade inlägg

Bevisligen inte. :skrattar:

En omröstning kanske hade varit intressant som någon skrev, så får man se hur stor del av forumets användare som skulle vilja ha det. :)

Ja då hoppas jag att alla säger sin åsikt å inte alla negativa fiskar som simmar här på forumet får bestämma

Klistra omröstningen och säg till folk att rösta!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Så alla som inte tycker som du i denna frågan är negativa människor? Ja det är ju också ett sätt att se det på. "My way, or the highway".

Vilken tur att jag inte gjorde omröstningen öppen då. :)

Se så gott folk, gör er röst hörd i frågan!

Tråkigt att du tolkar det på det viset men så är inte min tanke.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det kan bli en bra funktion om den används rätt av alla användare, då man kan få feedback som man inte annars får och man får reda på om användare gillar informationen man skriver eller om man ska sluta skriva. Förhoppningsvis blir det inte bara nån kompisgrej, gilla kan jag väl leva med att den används lite mer fluffigt, men tacka funktionen borde ju vara för bra sakliga inlägg som är till nytta för andra..

Så jag säger ja till den men med viss tveksamhet, men hoppas att folk ska använda den på ett lite mer vuxet sätt än man kan vara orolig att det används när man ser vissa tendenser på internet överhuvudtaget (inklusive det här forumet).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De funktioner som redan finns på forumet när man betygsätter tråden tycker jag personligen räcker egentligen, för det är ju sällan man bara är intresserad av ett enstaka inlägg när man senare ska söka efter trådar/ämnen, utan ofta är det större diskutioner och flera inlägg i en hel tråd (ofta på flera olika sidor) som kan vara de som gör att man finner det man söker.

En kombination av betygsättningen och användandet av taggar skulle göra det lättare att söka på fourmet (vilket åxå kräver lite mer av varje användare), men det kanske inte är det som denna tråden handlar om...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som en väldigt opersonlig grej att ha... nog för att vi bara är avatarer på ett forum i ett litet hörn på internet... men jag ser det fortfarande som roligare att få riktig respons istället för ett slentriantryck på en Gillaknapp... om man nu suttit och läst ett par inlägg kan man lika gärna ta sig den tid det tar att skriva "snygg bild!" eller "bra tråd!"

Vad jag dessutom oroar mig för är det som drabbade facebook, man fick en reminder så fort nån tryckte gilla... så mycket gillanden att man missade vad folk egentligen skrivit...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju alltid en balansgång hur mycket tekniska finesser det är värt att lägga till i forumet, och hur mycket dessa finesser gagnar SGs syfte att sprida hobbyn. Jag är nyfiken på att höra om det finns något annat saltvattensforum i något annat land som har kommit längre med finesser.

Spontant sett skulle jag prioritera någon form av Google map, där alla akvarister kunde pricka in sig själva, som en prioriterad finess. På så sätt skulle det bli enklare att finna närbelägna akvarister att träffa.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spontant sett skulle jag prioritera någon form av Google map, där alla akvarister kunde pricka in sig själva, som en prioriterad finess. På så sätt skulle det bli enklare att finna närbelägna akvarister att träffa.

Det gillar jag! Riktigt bra idé!

själv tycker jag, om det inte ger någon riktigt funktion så är det onödigt och gör detta mer till en facebook wannabe för aquariseter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spontant sett skulle jag prioritera någon form av Google map, där alla akvarister kunde pricka in sig själva, som en prioriterad finess. På så sätt skulle det bli enklare att finna närbelägna akvarister att träffa.

Vi har ju haft en sån funktion som lades ner av någon orsak, jag fann de kul men vissa var kanske lite paranoida o ville inte lägga in sig.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var så grova fel på kartan att vi lade ned idén.

Använda google maps ur ett tekniskt perspektiv är inte så knöligt, jag har gjort just detta för ett annat forum jag byggt.

Varje användare kan pricka ut sig själv på kartan, mer som en info vart folk bor. Har inte kopplat nån area sök till detta dock men det låter som en kul grej att göra (och använda).

Har inte sett att det blir fel positionering.... märkligt

Mycket javascript och lite php så är saken biff :)

Bifogar en liten dump på hur det ser ut

post-2914-14468921129972_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gör nu bara inte om svg till svgface! Jag håller med om att utvekling är ett måste för att locka medlemmar. Tycker att svg inte längre har det den en gång hade. Nu är det mer hård ton och mindre hjälpa till, som det fanns så mycket av för ett par tre år sen. Är det inte bättre att få läsa "fina bilder", än att se fem tumen upp? Nä skärpning svg och lägg allt krut på att hjälpa varandra istället, nybörgare som proffs!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har ju haft en sån funktion som lades ner av någon orsak, jag fann de kul men vissa var kanske lite paranoida o ville inte lägga in sig.

//NiXoN

Det är korrekt att den tidigare kartfunktionen bara fungerade till den gamla versionen av vBulletin. När vi uppgraderade vBulletin så blev inte kartfunktionen kompatibel längre, då programkoden inte lägre uppdaterades.

När det gäller vårt arbete med forumet vill vi hela tiden kunna länka vårt arbete med SGs syfte:

Syfte

<HR style="COLOR: #f9f9f9" SIZE=1>Saltvattensguiden (SG) finns till för att främja spridningen av saltvattensakvariehobbyn i Sverige och informationsutbytet mellan saltvattensakvarister. Vi uppnår detta syfte genom att driva och utveckla sajten saltvattensguiden.se tillsammans med alla forummedlemmar.

Jag kan faktiskt inte se hur en gilla-knapp främjar informationsutbytet eller spridningen av hobbyn. Kanske missar jag något?

Vi har också tidigare diskuterat en chatfunktion. Säkert skulle en del tycka det vore kul, men samtidigt ser jag inte heller hur det skulle stötta syftet. Jag tror inte på att låta SG bli ytterligare ett "socialt medium" a la Facebook. Det finns andra sajter som bättre fyller det syftet.

Om någon har bra idéer om hur vi bättre uppnår vårt syfte, och ännu hellre kan hjälpa till själva (idéer av typen som Freguz ovan), är ni hjärtligt välkomna att anmäla er som frivilliga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är väldigt mycket för det där med aty söka med taggar. En fråga som kanske ska komma upp varje gång en tråd skapas skulle kunna vara "Är du säker på att du vill skicka ditt inlägg utan att ange taggar?"...

Främjandet i hobbyn skulle väl i det avseendet vara att effektivisera sökfunktionen på forumet. Kan man dessutom få fram betygen på varje tråd i sökresultaten hade det varit super! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...