blackizzz Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 Det är ett problem jag själv hade när jag skulle rendera några av mina produkter, detta beror på en "inställning" som är assvår att hitta, förstå...Kan se om jag kan knåpa i hop ett PM med lösningen senare!
Hirez Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 ja, det är lite surt faktiskt.Har även försökt att hitta en snabbare "preset" som får färdigt modellen liiite snabbare så att man kan se hur det ser ut ungefär.Men det finns en himla massa olika egenskaper, måste kolla mer youtube eller något.
blackizzz Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 Har du PC?I sådant fall, kolla in Hypershot, sägs vara den bästa på marknaden! Själv kör jag Mac och väntar på att de släpper en version till Mac! (har snackat med kundsupport, borde inte dröja så lång tid!)
Hirez Postat 9 maj 2011 Postat 9 maj 2011 Yep, har IDX, hypershot och de flesta andra för att "prova" mig fram.Faktiskt tror jag indigo slår de flesta på fingrarna, men är även svårare kanske.
blackizzz Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 Jag tycker indigo är jättesimpelt att använda när man väl lärt sig grunderna...Det "sämsta" med indigo är kvaliten på bilderna, 0,7 mp är ingenting, VILL ha det riktiga!
blackizzz Postat 9 maj 2011 Författare Postat 9 maj 2011 Nejdå, har bara Free versionen =P Men måste (i sinom tid) skaffa den riktiga, då det skulle vara grymt med HD renderingar...Visade min NO lärare (som även "undervisar" oss i dator) (jag undervisar lärarna =P) bilderna och hon sa "är det på riktigt?" en liten stund senare "Ja det måste det vara"Sen när jag berättade att det var datorgjorda bilder blev hon stum...kanske bara jag som är kräsen?
blackizzz Postat 11 maj 2011 Författare Postat 11 maj 2011 Så, har nu fått besked om att PCBerna/ controllern, drivarna, kommer någon gång nästa vecka ;DNästa blir att ringa/maila till någon metallarbetare som har en CNC till hands! Då kan jag få kylflänsar tillverkade och kanske något liknande till "ballasten/controllern", vill göra den så pass "snygg" som möjligt! Eller kanske det blir av tunn akryl, med en liten smidig fläkt för kylning ;S
Hirez Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 Wow, måste kolla in CNC flänsen!Du får gärna göra en armatur till sedan hehe..Får man lite volym på dessa tror jag man kan ha en trevlig verksamhet BTW, du får gärna PMA lite indigo inställningar..just nu får jag det att se ut så här..
Hirez Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 Och med ett annat plugin där jag kan lägga till lite ljuspunkter...
blackizzz Postat 11 maj 2011 Författare Postat 11 maj 2011 Skickar upp lite bilder på två varianter på ytavrinning... (till dig Bängan)En med extern "balkong" på baksidan Och en med intern "vanlig"Hirez: på den sista ändrade jag absolut ingenting, bara klickade på render now, och fyllde i 1000x700 i "storleksrutan" Lät den gå i ca två minuter...Själv föredrar jag nr1 då nr2 tar så pass stor plats i karet...
blackizzz Postat 11 maj 2011 Författare Postat 11 maj 2011 Föresten, här kommer (enligt mig) bästa renderingen på det blivande karet =PLite bättre ljussättning
Hirez Postat 11 maj 2011 Postat 11 maj 2011 nice som bara den!Hur får du all belysning så himla bra och verklighetstroget?som jag förstår så har inte sketchup någon funktion för att göra ramper etc..eller har man missat något?
blackizzz Postat 12 maj 2011 Författare Postat 12 maj 2011 Jag använder så kallad "material editor" så att vissa material blir reflekterande, andra blir emiterande... Försöker skriva ihop någonting i kväll (i en separat tråd)
Virse Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Det syns väl vilken inspirationskälla du har valt Lycka till!
Laggeman Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Du är grymt duktig Oskar. De där "railsen" till dörrarna är rätt smarta.
blackizzz Postat 12 maj 2011 Författare Postat 12 maj 2011 Det syns väl vilken inspirationskälla du har valt Lycka till!Tack! Jag vet ;PDu är grymt duktig Oskar. De där "railsen" till dörrarna är rätt smarta.Tack! :-D jo de är rätt smarta lite synd att man inte kom på idéen själv ;-P
Maglofster Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Har du hittat någon som kan fräsa enligt din design? Är ganska intresserad av att hänga på och få fräst jag med.
blackizzz Postat 12 maj 2011 Författare Postat 12 maj 2011 Japp det har jag (www.larssonfinmekaniska.se), men jag vet inte pris... Skall försöka skicka ett mail i kväll. Men jag måste på något sätt få ihop en .igs/.xmt fil på flänsen!
blackizzz Postat 12 maj 2011 Författare Postat 12 maj 2011 Ingen som är en fena på AutoCad och kan ge mig lite tips? Har själva programmet men är inte riktigt van än!Skall alltså göra en kylfläns... Oskar
a.nilson Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Ingen som är en fena på AutoCad och kan ge mig lite tips? Har själva programmet men är inte riktigt van än!Skall alltså göra en kylfläns... OskarKommer dåligt ihåg hur man gick till väga då det var många många år sen sist.
Slanten Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 Vad vill du veta om ACAD? Svårt att ge tips utan att veta vilka specifika problem du har Kan ju knåpa ihop en ritning om du skickar en skiss, om du inte vill bråka själv med ACAD:en.
blackizzz Postat 12 maj 2011 Författare Postat 12 maj 2011 Har du någon mail? Vore kanske lättast om jag skickade sketchupfilen är lite udda mått =P (om du har sketchup såklart)Tack!Oskar
Marko Postat 12 maj 2011 Postat 12 maj 2011 En tanke bara, du kanske ska höra med firman vilka dimensioner dom har verktyg i så att du inte hittar på mått som ser snyggt ut men blir dyrt att fräsa ur.
Rekommenderade inlägg