Kjelle Postat 27 januari 2013 Dela Postat 27 januari 2013 Ser ut som läderkoraller, Lobophyton och SacrophytonHälsningar Kjelle Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 28 januari 2013 Dela Postat 28 januari 2013 Bromma zoo hade säkert över 100 blåbenade erimiter vid jul.Av bilderna framgår inte hur du koppade in djuren, sniglar skall vara jättekänsliga sägs det... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 28 januari 2013 Författare Dela Postat 28 januari 2013 Jag tillsatte en dl vatten i påsarna varje kvart i en och en halv timme innan jag lyfte i dem och sen kasserade vattnet de låg iSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 28 januari 2013 Dela Postat 28 januari 2013 Det böor nog bra, även om folk brukar förorda droppmetoden på sniglar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 31 januari 2013 Författare Dela Postat 31 januari 2013 Fick en euphyllia av min polare i måndags och satte fast den med akvarieepoxy igår. Idag släpper den ifrån sig lila slem. Är den bara lite stressad från gårdagen (fick fästa om den tre gånger) eller är det något att oroa sig för? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 1 februari 2013 Dela Postat 1 februari 2013 Den är säkerligen stressad, speciellt om du tagit på huvudena med kladdiga fingrar i karet, då slemmar dem gärna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 1 februari 2013 Dela Postat 1 februari 2013 Snygg scape.. Ska bli kul att se när det kommit igång.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Crissan Postat 1 februari 2013 Dela Postat 1 februari 2013 Kul tråd, håller me övriga ska bli spännande o följa:) Snygg scape! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 2 februari 2013 Författare Dela Postat 2 februari 2013 Tack så mycket! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 3 februari 2013 Författare Dela Postat 3 februari 2013 Lite bilder, det mesta inget speciellt men ni kan se hur effektiva mina turbosar har varit på algerna jag hade på bara en veckas arbete Gjorde första fullständiga testet idag och resultatet var följandeSalinitet: 1,024Temp: 25pH: 8,1kH: 7,7P: 0NO2: 0NO3: 0,2Ca: 425Mg: 1350Enda att uppmärksamma är väl att Seriatopora stellata (tror jag) som jag köpt av Fredrik (nike83) inte verkar må jättebra. Den har en vit del som blir större och större på baksidan. Jag kan ju tycka att mina vattenvärden ser prima ut förutom att fosfaten är nollad, men kan det verkligen vara det som är problemet? Har jag läst rätt så innebär väl nollad fosfat mest att tillväxten på koraller stannar av, inte att de dör?Eller är det något annat jag inte tänkt på? Turbosarna har varit duktiga Copepoddar har spidits sig ordentligt. (Tror iaf det är copepoddar, ni får gärna rätta mig om jag har fel dock)Korall som fick med i stenen, osäker på vad det är men kan vara en montiporaLiten fragg från Fredrik (nike83), vet inte riktigt vad det är för nåt dock Seriatopora stellata från Fredrik (nike83). Ser inte ut att må 100%-igtNån typ av Euphyllia från Fredrik (nike83). Verkar trivas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 3 februari 2013 Dela Postat 3 februari 2013 du behöver inte oroa dig för Milka:n (Seriatopora)! De är tåliga koraller! den du fick med dig har legat ner på en sten, därav har den lite små fläckar med skador. de kommer reparera sig!// Fredrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 3 februari 2013 Författare Dela Postat 3 februari 2013 Ok låter ju bra att de är tåliga, men jag tror det vita blivit större sen jag fick den. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 3 februari 2013 Dela Postat 3 februari 2013 kan vara läge att ta bort den skadade biten (knippa bort en bit ner på korallen).... om den inte överlever så får du en ny av mig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 5 februari 2013 Författare Dela Postat 5 februari 2013 Inatt fick jag något mycket vackrare än någon korall eller fisk någonsin kan bli :-) Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Yodelking Postat 5 februari 2013 Dela Postat 5 februari 2013 Stort grattis!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 5 februari 2013 Dela Postat 5 februari 2013 Stort grattis Andreas! Är själv nybliven pappa och vet hur det känns, njut så länge du kan tiden går allt för fort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 5 februari 2013 Dela Postat 5 februari 2013 Ohh Grattis...Va kul.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sune Postat 5 februari 2013 Dela Postat 5 februari 2013 Stort grattis! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 5 februari 2013 Dela Postat 5 februari 2013 Stort Grattis! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 5 februari 2013 Dela Postat 5 februari 2013 Grattis. Är det som titeln på din tråd säger "vidofners första". Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 5 februari 2013 Författare Dela Postat 5 februari 2013 Tack allesammans :-) Grattis. Är det som titeln på din tråd säger "vidofners första".Haha, jo visst är det så! Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
nike83 Postat 5 februari 2013 Dela Postat 5 februari 2013 kul första fraggningen avklarad! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 7 februari 2013 Författare Dela Postat 7 februari 2013 Nu var man äntligen hemma från BB. Ser dock att biopelletsreaktorn har fyllts med massa poddar. Vissa ser ut att leva men många döda. Vad kan jag göra för att de inte ska hamna där i? Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 7 februari 2013 Dela Postat 7 februari 2013 Om du drar upp inloppet till reaktorn ovan ytan och sen ner igen så måste podsen simma in i inloppet istället för som nu kunna krypa/simma in från botten på sumpen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 7 februari 2013 Författare Dela Postat 7 februari 2013 Hm, jag är inte riktigt med på hur du menar. Inloppet är ju pumpen och utloppet är toppen av reaktornSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.