bjomat Postat 7 maj 2014 Postat 7 maj 2014 Snyggt!! Tycker Validan gör sig riktigt bra med de färgade topparna /Björn Citera
LN21 Postat 7 maj 2014 Postat 7 maj 2014 Snygga bilder på snygga koraller.Din tråd har ju blivit en sådan där "måste" tråd i mina ögon. Ditt akvarium och dina bilder gör att man kikar in i tråden varje gång den blivit uppdaterad.Riktigt bra jobbat Ormet Citera
_Manne_ Postat 7 maj 2014 Postat 7 maj 2014 Jäkligt snygga bilder.. Vackert.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ormet Postat 7 maj 2014 Författare Postat 7 maj 2014 Snygga bilder på snygga koraller.Din tråd har ju blivit en sådan där "måste" tråd i mina ögon. Ditt akvarium och dina bilder gör att man kikar in i tråden varje gång den blivit uppdaterad.Riktigt bra jobbat Ormet Oj vilka ord, jag blir alldeles smickrad Stort tack! Citera
ormet Postat 12 maj 2014 Författare Postat 12 maj 2014 Inga bilder på ett tag, för allt är sig likt Men jag kunde inte släppa tanken på att min desalwii som fortfarande är ganska tråkig faktiskt hade plattmask och jag ville ändå byta plats på mina gröna & rosa millepora. Då den rosa nog vill ha lite mindre ljus och den gröna gärna får bränna bort lite grönt & bli mer gul istället, hoppas jag.Sagt och gjort, efter vattenbyte så röck jag alla 3 ovan nämnda koraller och doppade dem 15 minuter, vispade och körde turkey baster. Inga AEFW! F*n va nöjd jag är över att veta det. Allt gick bra med att montera tillbaka desalwin, ett par toppar föll av då det är en skir & skör korall.Det blev tyvärr en försämring i helheten med millepororna på sina nya platser då den rosa millen & den babyblåa stagen verkligen skapade en häftig kontrast. Men korallernas väl går före.Nu sitter jag bara här och väntar & väntar på mina ZEO-prylar. Citera
ormet Postat 19 maj 2014 Författare Postat 19 maj 2014 Idag startar jag igång Zeo-reaktorn och doserar mina första droppar från de blå flaskorna. Det har egentligen inte hänt något sen mina senaste bilder, men jag lägger upp ett gäng på mina favoriter för att ha som referens om någon månad eller två. Citera
ormet Postat 19 maj 2014 Författare Postat 19 maj 2014 Mitt senaste tillskott, en pyttelien maxima, max 3cm. 200:-/cm Breve min överlevande maxima. Den var max 5cm vid inköp. Citera
ormet Postat 19 maj 2014 Författare Postat 19 maj 2014 Oj, är det sand jag ser?Jepp, det rekommenderas ju det till Zeo. Sen har jag även köpt ett par Synchiropus moyeri "Ruby Red" och jag tror de gillar att ha en sandbädd att jaga djur i. Citera
blackizzz Postat 19 maj 2014 Postat 19 maj 2014 Mycket snyggt Daniel! Nästan så att de blå flaskorna är onödiga Ser fram emot att se resultaten!Är du medlem på Zeovit också? Citera
alexochingencarina Postat 19 maj 2014 Postat 19 maj 2014 Jepp, det rekommenderas ju det till Zeo. Sen har jag även köpt ett par Synchiropus moyeri "Ruby Red" och jag tror de gillar att ha en sandbädd att jaga djur i.Häftigt. Såg att triton hade dessa. Riktigt fina. Ruskigt fina koraller också. Citera
ormet Postat 19 maj 2014 Författare Postat 19 maj 2014 Mycket snyggt Daniel! Nästan så att de blå flaskorna är onödiga Ser fram emot att se resultaten!Är du medlem på Zeovit också?Japp, ska lägga in lite bilder & skriva i min tråd där att jag startat. Citera
Strikt Postat 19 maj 2014 Postat 19 maj 2014 Stiligt! Hoppas du lyckas bra med din nya maxima. Citera
irwin_fletch Postat 20 maj 2014 Postat 20 maj 2014 Fasen va snyggt, där skulle man vilja gå loss med fraggtången om några månader...=) Ska bli kul att se utvecklingen med sanden eller grus kanske det är, tyckte det såg ganska grovt ut? Jag har ju inte haft salt så länge men jag har aldrig lyckats med sand eller grus, avundas verkligen dom som kan ha en "vit" bädd i sina kar. Citera
ormet Postat 20 maj 2014 Författare Postat 20 maj 2014 Fasen va snyggt, där skulle man vilja gå loss med fraggtången om några månader...=) Ska bli kul att se utvecklingen med sanden eller grus kanske det är, tyckte det såg ganska grovt ut? Jag har ju inte haft salt så länge men jag har aldrig lyckats med sand eller grus, avundas verkligen dom som kan ha en "vit" bädd i sina kar.Tack Jag har heller aldrig lyckats med sand. Det är KZ:as Aragonit 3-5mm. Har mina 6095:or på näst högsta hastighet och det ligger still.Ja alltså jag har så sjukt dålig fart på mina Acropora tycker jag. Jag doserar ändå 125ml Alk 80g/L per dygn men tycker inte det händer ett smack. Jag vill ju ha stora kolonier som dig tex Hoppas det smäller till nu med Zeo'n så kanske det kan bli ett par fragg i framtiden. Citera
irwin_fletch Postat 20 maj 2014 Postat 20 maj 2014 Om jag ska testa sand/grus igen så blir det den storleken. Du får uppdatera oss om hur det går framöver.Jag vet inte om jag har raketfart på mina acroporor men växer gör dom. Jag har väl inte lika "svåra" som du har heller . Kul att du testar dig fram, du är mer våghalsig än vad jag är... Jag doserar 220ml/dag men har inte lika stark lösning, 65,5g/L.Bara skicka pm om du ska till Öland så kan du komma förbi. Får se till att putsa rutorna innan bara, så ett visuellt geni som du tycker att det ser ok ut.... Citera
Dykaren Postat 20 maj 2014 Postat 20 maj 2014 Optimal färg och optimal tillväxt är nog inte helt lätt att uppnå. För att få bästa färg så svälter vi korallerna en aning.. Citera
ormet Postat 21 maj 2014 Författare Postat 21 maj 2014 Så kan det vara. Men i naturen äter de hela tiden och har fina färger. Men det är skillnad på att mata dem med plankton och ha skitigt vatten. Det är ju den ekvationen som är svår helt klart.Hursomhaver så klippte jag i min Acropora frogskin häromveckan. Där den växer tillbaka över snittet är polyperna helt blå. Rätt häftigt och jag har ingen aning om varför. Nån som vet? Citera
alexochingencarina Postat 21 maj 2014 Postat 21 maj 2014 Så kan det vara. Men i naturen äter de hela tiden och har fina färger. Men det är skillnad på att mata dem med plankton och ha skitigt vatten. Det är ju den ekvationen som är svår helt klart.Hursomhaver så klippte jag i min Acropora frogskin häromveckan. Där den växer tillbaka över snittet är polyperna helt blå. Rätt häftigt och jag har ingen aning om varför. Nån som vet? Om man matar med blåbär kan det bli så=) Citera
freddi36 Postat 21 maj 2014 Postat 21 maj 2014 Hade varit häftigt om det höll i sig i hela grenen som växer ut från snittet Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk Citera
dahlgren Postat 21 maj 2014 Postat 21 maj 2014 Den här tråden får en att vilja skaffa en burk igen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.