Gå till innehåll

Daniels 225L


ormet

Rekommenderade inlägg

  • Svar 756
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Snygga bilder på snygga koraller.

Din tråd har ju blivit en sådan där "måste" tråd i mina ögon. Ditt akvarium och dina bilder gör att man kikar in i tråden varje gång den blivit uppdaterad.

Riktigt bra jobbat Ormet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snygga bilder på snygga koraller.

Din tråd har ju blivit en sådan där "måste" tråd i mina ögon. Ditt akvarium och dina bilder gör att man kikar in i tråden varje gång den blivit uppdaterad.

Riktigt bra jobbat Ormet :)

Oj vilka ord, jag blir alldeles smickrad :)

Stort tack!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inga bilder på ett tag, för allt är sig likt :P

Men jag kunde inte släppa tanken på att min desalwii som fortfarande är ganska tråkig faktiskt hade plattmask och jag ville ändå byta plats på mina gröna & rosa millepora. Då den rosa nog vill ha lite mindre ljus och den gröna gärna får bränna bort lite grönt & bli mer gul istället, hoppas jag.

Sagt och gjort, efter vattenbyte så röck jag alla 3 ovan nämnda koraller och doppade dem 15 minuter, vispade och körde turkey baster. Inga AEFW! F*n va nöjd jag är över att veta det. Allt gick bra med att montera tillbaka desalwin, ett par toppar föll av då det är en skir & skör korall.

Det blev tyvärr en försämring i helheten med millepororna på sina nya platser då den rosa millen & den babyblåa stagen verkligen skapade en häftig kontrast. Men korallernas väl går före.

Nu sitter jag bara här och väntar & väntar på mina ZEO-prylar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag startar jag igång Zeo-reaktorn och doserar mina första droppar från de blå flaskorna. Det har egentligen inte hänt något sen mina senaste bilder, men jag lägger upp ett gäng på mina favoriter för att ha som referens om någon månad eller två.

acro_special140519.jpg

acrodeep140519.jpg

aussieechinata140519.jpg

bluebanana140519.jpg

bluepolyp140519.jpg

desalwi140519.jpg

greenmille140519.jpg

hawkins140519.jpg

pinkmille140519.jpg

pinkpocci140519.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket snyggt Daniel! Nästan så att de blå flaskorna är onödiga ;) Ser fram emot att se resultaten!

Är du medlem på Zeovit också?

Japp, ska lägga in lite bilder & skriva i min tråd där att jag startat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen va snyggt, där skulle man vilja gå loss med fraggtången om några månader...=) Ska bli kul att se utvecklingen med sanden eller grus kanske det är, tyckte det såg ganska grovt ut? Jag har ju inte haft salt så länge men jag har aldrig lyckats med sand eller grus, avundas verkligen dom som kan ha en "vit" bädd i sina kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fasen va snyggt, där skulle man vilja gå loss med fraggtången om några månader...=) Ska bli kul att se utvecklingen med sanden eller grus kanske det är, tyckte det såg ganska grovt ut? Jag har ju inte haft salt så länge men jag har aldrig lyckats med sand eller grus, avundas verkligen dom som kan ha en "vit" bädd i sina kar.

Tack :)

Jag har heller aldrig lyckats med sand. Det är KZ:as Aragonit 3-5mm. Har mina 6095:or på näst högsta hastighet och det ligger still.

Ja alltså jag har så sjukt dålig fart på mina Acropora tycker jag. Jag doserar ändå 125ml Alk 80g/L per dygn men tycker inte det händer ett smack. Jag vill ju ha stora kolonier som dig tex :P Hoppas det smäller till nu med Zeo'n så kanske det kan bli ett par fragg i framtiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag ska testa sand/grus igen så blir det den storleken. Du får uppdatera oss om hur det går framöver.

Jag vet inte om jag har raketfart på mina acroporor men växer gör dom. Jag har väl inte lika "svåra" som du har heller :ler:. Kul att du testar dig fram, du är mer våghalsig än vad jag är...:x Jag doserar 220ml/dag men har inte lika stark lösning, 65,5g/L.

Bara skicka pm om du ska till Öland så kan du komma förbi. Får se till att putsa rutorna innan bara, så ett visuellt geni som du tycker att det ser ok ut....;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så kan det vara. Men i naturen äter de hela tiden och har fina färger. Men det är skillnad på att mata dem med plankton och ha skitigt vatten. Det är ju den ekvationen som är svår helt klart.

Hursomhaver så klippte jag i min Acropora frogskin häromveckan. Där den växer tillbaka över snittet är polyperna helt blå. Rätt häftigt och jag har ingen aning om varför. Nån som vet? :)

frogskinblapolyp.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så kan det vara. Men i naturen äter de hela tiden och har fina färger. Men det är skillnad på att mata dem med plankton och ha skitigt vatten. Det är ju den ekvationen som är svår helt klart.

Hursomhaver så klippte jag i min Acropora frogskin häromveckan. Där den växer tillbaka över snittet är polyperna helt blå. Rätt häftigt och jag har ingen aning om varför. Nån som vet? :)

frogskinblapolyp.jpg

Om man matar med blåbär kan det bli så=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...