irwin_fletch Postat 25 september 2014 Postat 25 september 2014 Kan bara instämma med Andreas, de där pelletsen är grymma för bangaier. Min har ratat allt annat än fryst innan men kastar sig över dessa. Citera
ormet Postat 25 september 2014 Författare Postat 25 september 2014 Där ser man, då ska jag bara få tag på det! Tack för tipset! Citera
ormet Postat 30 september 2014 Författare Postat 30 september 2014 Bilder på mina kanske mest intressanta Acropora nu.Det är knappt att jag vågar visa bilder från karet. De där algerna som syns har tagit över. ID & bekämpning mottages tacksamt.Från WC. Vet ej art. Mycket ny, har potential.EC Nanofrag Special. Aldrig sett så gul färg på en Acropora förut.Acropora Desalwi. Kanske inte så intressant för andra men jag vet fortfarande inte varför den tappade all sin färg. Den växer så enormt mycket mer långsamt nu än innan den blektes. Det finns en antydan till att färgerna kommer tillbaka.EC SSC, A. Microclados. Mycket ny men sätter fot fint. Målet är turkosgrön bas med rosa koraliter.Den gemensamma nämnaren här är förstås "flerfärgat". Det är något visst med Acropora med flera färger. Citera
odel68 Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Snygga koraller med mycket potential i mvh Ola. Citera
irwin_fletch Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Den där gula alltså, satan i gatan vad snygg den är. Citera
Vidofner Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Har du köpt några nya turbosar? Hade liknande under uppstart och de försvann snabbt när jag köpte trochusar. Du kan få låna "Sluggo" när han betat upp min dictyota =) Citera
ormet Postat 30 september 2014 Författare Postat 30 september 2014 Alla mina trochusar har dött under sommaren. Det kan vara förklaringen Citera
ormet Postat 1 oktober 2014 Författare Postat 1 oktober 2014 Äh det blir några fler bilder. Hjälp mig med ID på alla bilder i tråden om ni har lust.Inte echinata tror jag. Men köpt på WC som gul Echinata.Den som drog in mask sist. A: Granulosa?Acropora Walindi AKA Blue DragonInte suharsonoi. Kanske Caroliniana? Citera
bjomat Postat 1 oktober 2014 Postat 1 oktober 2014 Hur kan jag ha missat din "Acropora Walindi AKA Blue Dragon" Otroligt vacker Helt enkelt en vill ha korall!Fina bilder också - du får till färgerna på ett bra sätt! Citera
Henric Postat 1 oktober 2014 Postat 1 oktober 2014 Grymma koraller !Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Strikt Postat 1 oktober 2014 Postat 1 oktober 2014 Skit samma vad de heter Ormet - ser ju fantastiska ut Citera
DanneI Postat 1 oktober 2014 Postat 1 oktober 2014 "Inte echinata tror jag. Men köpt på WC som gul Echinata." Jag tror det är en Echinata, men om ngn tror det är ngt annat så vore det intressant att veta vad de annars är. De är riktigt vackra, funderat på gul el blå flera gånger. Citera
Janne Postat 2 oktober 2014 Postat 2 oktober 2014 Fina koraller och bilder, jag förstår att du funderar på omstart. Stenen måste ju fortfarande läcka, hur länge har du haft den./Janne Citera
ormet Postat 2 oktober 2014 Författare Postat 2 oktober 2014 Hur kan jag ha missat din "Acropora Walindi AKA Blue Dragon" Otroligt vacker Helt enkelt en vill ha korall!Fina bilder också - du får till färgerna på ett bra sätt!Den finns ofta på Triton & i Tyskland. Växer medel-långsamt men verkar vara väldigt tålig i akvarium och färgar ut fint i starkt ljus.Fina koraller och bilder, jag förstår att du funderar på omstart. Stenen måste ju fortfarande läcka, hur länge har du haft den./JanneTack. Algen är ganska elak på rutorna & akrylbotten med och där läcker det ingen fosfat. Men ja, först var stenen täckt med cyano och nu detta. Haft den i sötvatten 3 månader och i karet ett år knappt. Citera
ormet Postat 2 oktober 2014 Författare Postat 2 oktober 2014 "Inte echinata tror jag. Men köpt på WC som gul Echinata." Jag tror det är en Echinata, men om ngn tror det är ngt annat så vore det intressant att veta vad de annars är. De är riktigt vackra, funderat på gul el blå flera gånger.På ReefCentral fick jag min aussie echinata "wild ultra rare ice/fire" identifierad som just Echinata.Jämför skillnaden på koraliterna här:EchinataInte Echinata tror jagDet blir ganska tydligt när man tittar här: http://coral.aims.gov.au/factsheet.jsp?speciesCode=0026Så, nu vet jag vad det _inte_ är men vad är det? Citera
Janne Postat 2 oktober 2014 Postat 2 oktober 2014 Den finns ofta på Triton & i Tyskland. Växer medel-långsamt men verkar vara väldigt tålig i akvarium och färgar ut fint i starkt ljus.Tack. Algen är ganska elak på rutorna & akrylbotten med och där läcker det ingen fosfat. Men ja, först var stenen täckt med cyano och nu detta. Haft den i sötvatten 3 månader och i karet ett år knappt.Okay jag trodde att den bara fanns på stenen./Janne Citera
Andreas_Lindholm Postat 4 december 2014 Postat 4 december 2014 Imponerad, mycket vackert!!!mvh ante Citera
ormet Postat 4 december 2014 Författare Postat 4 december 2014 Ser fantastiskt ut!Tack, kul att du gillar det. Hur funkar korallerna du köpte av mig?Fantastiska bilder !!Tack!Imponerad, mycket vackert!!!mvh anteTackar tackar, det var bra där ett tag.Status nu:Nytt rev byggt.Alla acros avmaskade (peppar peppar)Alla koraller limmade idag, utom en som är mitt lackmustest för AEFW. Den får ligga löst å leva med dopp då & då. Om 3v limmar jag den & tar en bild.Levamisole funkade sisådär, även i höga koncentrationer. Ta loss & doppa veckovis är fortfarande det enda säkra för mig. Citera
irwin_fletch Postat 4 december 2014 Postat 4 december 2014 Bara ny scape eller nytt kar? Tyckte jag såg att du lagt ut något på annons. Bilder vill vi se så fort det går..=) Citera
ormet Postat 4 december 2014 Författare Postat 4 december 2014 Ny scape endast. Karet jag sålde precis var ett temporärt kar jag haft allt levande i medan jag doppat mot AEFW, låtit parketten röra sig & skejpat om. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.