Gå till innehåll

Daniels 225L


ormet

Rekommenderade inlägg

  • Svar 756
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Bilder på mina kanske mest intressanta Acropora nu.

Det är knappt att jag vågar visa bilder från karet. De där algerna som syns har tagit över. ID & bekämpning mottages tacksamt.

Från WC. Vet ej art. Mycket ny, har potential.

acrosp.jpg

EC Nanofrag Special. Aldrig sett så gul färg på en Acropora förut.

acrosp2.jpg

Acropora Desalwi. Kanske inte så intressant för andra men jag vet fortfarande inte varför den tappade all sin färg. Den växer så enormt mycket mer långsamt nu än innan den blektes. Det finns en antydan till att färgerna kommer tillbaka.

desalwi.jpg

EC SSC, A. Microclados. Mycket ny men sätter fot fint. Målet är turkosgrön bas med rosa koraliter.

ssc.jpg

Den gemensamma nämnaren här är förstås "flerfärgat". Det är något visst med Acropora med flera färger.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äh det blir några fler bilder. Hjälp mig med ID på alla bilder i tråden om ni har lust.

Inte echinata tror jag. Men köpt på WC som gul Echinata.

acro_echinata.jpg

Den som drog in mask sist. A: Granulosa?

acro_granulosa.jpg

Acropora Walindi AKA Blue Dragon

acro_wallindi.jpg

Inte suharsonoi. Kanske Caroliniana?

acrosp3.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan jag ha missat din "Acropora Walindi AKA Blue Dragon"

Otroligt vacker :) Helt enkelt en vill ha korall!

Fina bilder också - du får till färgerna på ett bra sätt!

Den finns ofta på Triton & i Tyskland. Växer medel-långsamt men verkar vara väldigt tålig i akvarium och färgar ut fint i starkt ljus.

Fina koraller och bilder, jag förstår att du funderar på omstart. Stenen måste ju fortfarande läcka, hur länge har du haft den.

/Janne

Tack.

Algen är ganska elak på rutorna & akrylbotten med och där läcker det ingen fosfat. Men ja, först var stenen täckt med cyano och nu detta. Haft den i sötvatten 3 månader och i karet ett år knappt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"Inte echinata tror jag. Men köpt på WC som gul Echinata." Jag tror det är en Echinata, men om ngn tror det är ngt annat så vore det intressant att veta vad de annars är. De är riktigt vackra, funderat på gul el blå flera gånger.

På ReefCentral fick jag min aussie echinata "wild ultra rare ice/fire" ;) identifierad som just Echinata.

Jämför skillnaden på koraliterna här:

Echinata

post-6362-14468934336918_thumb.jpg

Inte Echinata tror jag

post-6362-14468934337046_thumb.jpg

Det blir ganska tydligt när man tittar här: http://coral.aims.gov.au/factsheet.jsp?speciesCode=0026

Så, nu vet jag vad det _inte_ är men vad är det? :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den finns ofta på Triton & i Tyskland. Växer medel-långsamt men verkar vara väldigt tålig i akvarium och färgar ut fint i starkt ljus.

Tack.

Algen är ganska elak på rutorna & akrylbotten med och där läcker det ingen fosfat. Men ja, först var stenen täckt med cyano och nu detta. Haft den i sötvatten 3 månader och i karet ett år knappt.

Okay jag trodde att den bara fanns på stenen.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Ser fantastiskt ut!

Tack, kul att du gillar det. Hur funkar korallerna du köpte av mig?

Fantastiska bilder !!

Tack!

Imponerad, mycket vackert!!!

mvh ante

Tackar tackar, det var bra där ett tag.

Status nu:

Nytt rev byggt.

Alla acros avmaskade (peppar peppar)

Alla koraller limmade idag, utom en som är mitt lackmustest för AEFW. Den får ligga löst å leva med dopp då & då. Om 3v limmar jag den & tar en bild.

Levamisole funkade sisådär, även i höga koncentrationer. Ta loss & doppa veckovis är fortfarande det enda säkra för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...