ormet Postat 27 juli 2014 Författare Postat 27 juli 2014 Topp, då ska jag bara hinna iväg å köpa Artemia-ägg då. Citera
Andreas N Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 Jag lider verkligen med dig De där kräken vill man inte se..... Kul med bangai yngel iaf. Jag skulle satsa på att skala artemian innan du kläcker den , då slipper du riskera förstoppning på ynglena och artemian kläcker fortare med. Citera
ikola Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 http://www.tritonakvarium.se/hobbyartemia-klackare/32240enna var det jag menadeDå slipper du oljudet från flaskvarianten av kläckningsamt att det räcker med den mängd Artemia du får ut av den Citera
Hermanbrute Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 Vad är det för kräk? Maskar, sniglar eller nått lr? Citera
ormet Postat 27 juli 2014 Författare Postat 27 juli 2014 Jag lider verkligen med dig De där kräken vill man inte se..... Kul med bangai yngel iaf. Jag skulle satsa på att skala artemian innan du kläcker den , då slipper du riskera förstoppning på ynglena och artemian kläcker fortare med.Verkar inte helt okomplicerat. Du får tänka på att jag har två små barn som tar all min tid. Men tack för tipset!Vad är det för kräk? Maskar, sniglar eller nått lr?AEFW ... för 3:e gången. Citera
ikola Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 Jag lider verkligen med dig De där kräken vill man inte se..... Kul med bangai yngel iaf. Jag skulle satsa på att skala artemian innan du kläcker den , då slipper du riskera förstoppning på ynglena och artemian kläcker fortare med.[/QUOm man använder den kläckaren jag rekommenderade så kommer bara de levande Artemian fram och man får inte med några skal Citera
Dykaren Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 Macropharyngodon-gyltor är mitt tips när det gäller plattmask (och pyramidsniglar faktiskt). Givetvis ska man försöka undvika smittan på alla sätt men en gylta som tar det som man mot all förmodan kan ha missat är ju inte helt fel. Trevliga fiskar är de också.Bangaierna brukar äta artemia direkt om de är fullgångna. Om man provocerar hanen att spotta ut ynglen lite för tidigt så har de en hel del gulesäck kvar och då äter de dåligt. Dina såg dock fullgångna ut. Citera
alexochingencarina Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 Macropharyngodon-gyltor är mitt tips när det gäller plattmask (och pyramidsniglar faktiskt). Givetvis ska man försöka undvika smittan på alla sätt men en gylta som tar det som man mot all förmodan kan ha missat är ju inte helt fel. Trevliga fiskar är de också.På liveaquaria står det expert only på dem. Är dom så svåra? http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1536+2968&pcatid=2968 Citera
Dykaren Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 På liveaquaria står det expert only på dem. Är dom så svåra? http://www.liveaquaria.com/product/prod_display.cfm?c=15+1536+2968&pcatid=2968Inte enligt min erfarenhet. Jag har haft bipartius och ornatus utan några som helst problem. De äter allt och har aldrig blivit sjuka här. Min personliga erfarenhet säger att de är relativt enkla faktiskt. Citera
Strikt Postat 27 juli 2014 Postat 27 juli 2014 Hopplöst envisa de där plattmaskarna! Hoppas medicinen eller ev gylta tar kål på dem för alltid.Roligt med ynglen, hojta till om uppfödningen går bra och resulterar i en bangaibutik Citera
alexochingencarina Postat 30 juli 2014 Postat 30 juli 2014 Va häftigt! Hoppas du får några att överleva=) Citera
Vidofner Postat 30 juli 2014 Postat 30 juli 2014 Kul med simmande fraggar. Åk förbi akvarielagret och köp lite levande copepods till demSkickat från min GT-I9300 via Tapatalk Citera
stigigemla Postat 30 juli 2014 Postat 30 juli 2014 De äter artemia. Men efter 4-5 veckor bör du gå över till cyclops. Annars får de någon bristsjukdom som gör att munnen kan låsa sig i öppet läge. Citera
hagbard Postat 30 juli 2014 Postat 30 juli 2014 En stor hake vad jag läst är att man bör sortera ynglen efter storlek.efter en tid.tydligen är storväxta yngel väldigt dominerande vid utfodring Citera
ormet Postat 30 juli 2014 Författare Postat 30 juli 2014 Idag får de artemia, så mycket jag kan föda upp i mina häftiga artemiakläckare, fryst cyklops & röda plankton.GB-glass-kläckaren:Funkar helt ok.Diskbalja-kläckaren:Funkar sådär, under flytringen där jag la alla ägg ligger nu mängder med döda artemia. Jag har iofs varit på vift hela dagen men ändå. Citera
hagbard Postat 30 juli 2014 Postat 30 juli 2014 När jag odlade mycket förr(sötvatten) var det någon klok som sa att ynglen bokstavligen ska simma i artemia för god tillväxt..just den där nätkassen du har är bra för det ändamålet man behöver inte vara orolig för dålig vattenkvalitet..kruxet är dock att den sätts igen efter en tid av alger o bös..kanske en turbosnäcka däri kan motverka det? ang ikolas kläckare är den genial..de söker sig till ljuset där man pipettar upp dom utan risk för skal Citera
odel68 Postat 30 juli 2014 Postat 30 juli 2014 Lite film på yngel: Härligt att se hoppas det går bra med ynglen nu också Med vänlig hälsning Ola Citera
ormet Postat 31 juli 2014 Författare Postat 31 juli 2014 Nu har även diskbaljan börjat producera Artemia i mängder. Ynglena är tjocka och rosa om magen. 1 yngel har dött under natten. Citera
ormet Postat 1 augusti 2014 Författare Postat 1 augusti 2014 Tur man kan muntra upp sig med lite nya Acans när Acropororna äts upp av AEFW. Citera
alexochingencarina Postat 1 augusti 2014 Postat 1 augusti 2014 Helt rätt att sattsa på acans, acropora är bara skit ändå Citera
odel68 Postat 1 augusti 2014 Postat 1 augusti 2014 Snygga acans xtra + på sista bilden mvh Ola.. Citera
ormet Postat 1 augusti 2014 Författare Postat 1 augusti 2014 Bara den första (via ticky här på svg), resten från Triton. Citera
Strikt Postat 1 augusti 2014 Postat 1 augusti 2014 Bara den första (via ticky här på svg), resten från Triton.Ok! Såg nämligen att WC hade en hel del fina inne i onsdags, var tvungen att sitta på händerna för att inte köpa nåt jag inte har plats med... just nu Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.