Gå till innehåll

Blackizzz comeback?


blackizzz

Rekommenderade inlägg

  • Svar 698
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Fått en offert från Majornas glas på karet, de specifikationer jag förfrågade var:

75x50x35 Rimless

6mm sidor 8mm botten

3 sidor optiwhite, fasade kanter

3 hål borrade

avrinningsbox i bak.

Detta fick en summa på 3500:- plus 1000:- frakt till sthlm, vilket känns lite i överkant? Vet att jag fick en offert från dem på 60x60x35 och resten samma specs för ett år sedan, på 2.4k, känns konstigt med en 1000kr skillnad? eller?

Min fråga alltså,

Rimligt eller mycket?

Bör jag kontakta andra firmor? Vände mig till majornas och benny just för att jag vet att det kommer att bli bra, men man blir ju lite tveksam när det är sådan skillnad?

Skulle ni betala detta?

:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skickade ut lite offerter för mitt nya kar på 90x60x50 med 3 sidor optiwhite och 10mm glas.

3 borrade hål och avrinningsbox.

Av Majornas glas fick jag ca 4700:-. När jag kollade i Stockholm var spridningen från runt 5000:- till 13000:-.

Så jag tycker nog att det är ett rimligt pris. Däremot kostar frakten en slant...

Du får åka ner över en weekend till Gbg och hämta hem karet i samma veva. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skickade ut lite offerter för mitt nya kar på 90x60x50 med 3 sidor optiwhite och 10mm glas.

3 borrade hål och avrinningsbox.

Av Majornas glas fick jag ca 4700:-. När jag kollade i Stockholm var spridningen från runt 5000:- till 13000:-.

Så jag tycker nog att det är ett rimligt pris. Däremot kostar frakten en slant...

Du får åka ner över en weekend till Gbg och hämta hem karet i samma veva. :)

Jo, vi får se vad triton "bjuder" :P

Men det är ju ganska stor skillnad i pris när det är 6mm och 10mm glas, samt så är ju ditt på dubbla volymen. Och att då kar med ganska lika specs skulle skilja så pass lite i pris är ju lite förvånande, vilket var varför jag blev lite fundersam.

Jag skulle göra det om jag hade bilkörkort själv, men det är lite svårt att köra hoj med ett glasakvarium på ryggen :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att materialkostnaden inte är större. Det krävs ju mer eller mindre lika mycket jobb att bygga ett 150 som ett 300.

Triton fick jag faktiskt inget svar ifrån gällande den offert jag bad om. Men du kan ju även höra med akvarieleasing, de bygger också kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att materialkostnaden inte är större. Det krävs ju mer eller mindre lika mycket jobb att bygga ett 150 som ett 300.

Triton fick jag faktiskt inget svar ifrån gällande den offert jag bad om. Men du kan ju även höra med akvarieleasing, de bygger också kar.

10mm optiwhite kostar bra mycket mer än 6mm optiwhite :)

Hittade en gammal lista med priser för glas/m2

6mm float - 799

8mm float - 1149

10mm float - 1764

6mm low iron (optiwhite) - 2017

8mm low iron - 2813

10mm low iron - hittade inget pris, men en bra bit över 3000 om jag har förstått detta rätt :P

Vilket innebär att det skiljer ungefär 1000-1500kr i pris /m2 mellan 6mm & 10mm.

Och om det bara är det som skiljer så är det ju lite fånigt :P

Men men ;)

Jag avvaktar tritons svar, och har jag inte fått något svar på lördag så tar jag en tur dit och pratar med dem :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande tråd, kollar den för tips till mitt bygge ;)

Jag ringde Triton i går ang min ritning och de hade fullt upp lät det som så offert kommer förhoppningsvis snart.

Och jag följer din tråd hehe :P vi får helt enkelt tipsa varandra ;)

Tänkte att jag får se om jag åker imorgon, kan ju vara kul att kika lite på allt levande också :) Sen har jag aldrig sett ett "tritonkar" live, så kika lite på fogar, snitt, fasning etc och se på kvalitén :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

10mm optiwhite kostar bra mycket mer än 6mm optiwhite :)

Hittade en gammal lista med priser för glas/m2

6mm float - 799

8mm float - 1149

10mm float - 1764

6mm low iron (optiwhite) - 2017

8mm low iron - 2813

10mm low iron - hittade inget pris, men en bra bit över 3000 om jag har förstått detta rätt :P

Vilket innebär att det skiljer ungefär 1000-1500kr i pris /m2 mellan 6mm & 10mm.

Och om det bara är det som skiljer så är det ju lite fånigt :P

Men men ;)

Jag avvaktar tritons svar, och har jag inte fått något svar på lördag så tar jag en tur dit och pratar med dem :)

kan säga dig att det inte skiljer så mycket längre iaf, min far fick betala 500kr extra för sitt 80*65*65 om han skulle ha 3 sidor optiwhite. Detta var från majornas glas

totaltpris var förövrigt 3800kr om jag minns rätt i 10mm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

kan säga dig att det inte skiljer så mycket längre iaf, min far fick betala 500kr extra för sitt 80*65*65 om han skulle ha 3 sidor optiwhite. Detta var från majornas glas

totaltpris var förövrigt 3800kr om jag minns rätt i 10mm

Jo tack, och då tycker jag det är lite konstigt att min offert hamnade på 3.5k med ett mycket mindre kar och tunnare glas! Dvs 300kr skillnad.

Ska bli intressant att se tritons offert!

Någon här som har ett tritonkar? Och kan fota lite fogar, fasning/slipning osv? :) så man kan se kvalitén om jag inte kommer iväg imorgon (har råkat på halsont med feber)

Om kvalitén är likvärdig, så är det ju mycket mer praktiskt att beställa där ifrån om priset är lägre än 4.5k! Om kvalitén inte är likvärdig så kan man ju alltid använda deras offert för att ge benny ett motbud :)

Sent from my IPhone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo tack, och då tycker jag det är lite konstigt att min offert hamnade på 3.5k med ett mycket mindre kar och tunnare glas! Dvs 300kr skillnad.

Ska bli intressant att se tritons offert!

Någon här som har ett tritonkar? Och kan fota lite fogar, fasning/slipning osv? :) så man kan se kvalitén om jag inte kommer iväg imorgon (har råkat på halsont med feber)

Om kvalitén är likvärdig, så är det ju mycket mer praktiskt att beställa där ifrån om priset är lägre än 4.5k! Om kvalitén inte är likvärdig så kan man ju alltid använda deras offert för att ge benny ett motbud :)

Sent from my IPhone

Det kan nog ha att göra med hur mycket han har att göra för tillfället, har han väldigt mycket höjer han säkert priset lite för att motivera att jobba extra, har han väldigt lite kanske han vill säkra affären. Inte vet jag men kan ha med det att göra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan nog ha att göra med hur mycket han har att göra för tillfället, har han väldigt mycket höjer han säkert priset lite för att motivera att jobba extra, har han väldigt lite kanske han vill säkra affären. Inte vet jag men kan ha med det att göra.

Helt klart en möjlighet till varför det är dyrare!

Finns ju även en möjlighet att söka transport på annat sätt, t.ex. om någon skulle åka mellan göteborg och stockholm och vill tjäna lite bensinpengar eller något.

Vi får se vad triton svarar, det är ju som sagt väldigt nära och vore riktigt praktiskt.

___

Nu är alla skivor, dörrar och hyllskivor sågade till bänken, skall borra plugghål i hyllskiva, stag, topp- och bottenstag idag, sen var även tanken att jag skulle åkt och fixat grundfärg och bytt de gångjärn jag köpt (som inte går att montera ihop, hur man än försöker, dåligt) men pga andra planer blir det förmodligen imorgon :) Sen är det bara att grunda alla skivor, sedan montera ihop, spackla skruvhål och sedan grunda en gång till, för att sedan måla och lacka bänken :)

Väggen bänken kommer att stå mot är ju vit (kan ses på tidigare sida) vad omgivningen är lite "new england-stil" med mycket nautiskt, trä och vitt. Vad tror ni man skall måla bänken i för färg? :) Högblank vit är ju ett givet alternativ, ett annat är kanske högblank vit bas och en annan färg i högblank på dörrar?

Alla förslag är välkomna :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv föredrar jag att bänken helfärgad, tycker det blir mycket stilrenare. Men det är ju min åsikt :)

Detaljer såsom handtag osv i t.ex svart på en vit bänk kan dock bli mycket snyggt!

Själv har jag svart skåp över belysningen med metallfärgad kant på luckan :)

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Själv föredrar jag att bänken helfärgad, tycker det blir mycket stilrenare. Men det är ju min åsikt :)

Detaljer såsom handtag osv i t.ex svart på en vit bänk kan dock bli mycket snyggt!

Själv har jag svart skåp över belysningen med metallfärgad kant på luckan :)

Sent from my Xperia Z1 using Tapatalk

Hela bänken är ju designad efter Elos bänkar, och kommer därefter köra utan handtag över huvud taget :)

Karet i sig är ju ungefär som ett Elos 70 fast grundare :)

Har alltid gillat högblank svart med högblankt röda dörrar, men det skulle nog sticka lite i ögonen hos päronen (fick nedslag på detta förslag i köket vi håller på att bygga ;) )

Tänkte att jag skulle rendera lite bilder med olika färger, men tyvärr vill inte indigo fungera förrän jag uppdaterat den, så det får vänta lite :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag införskaffades nästan allt som krävs för att göra klart bänken, vad som återstår är väl färg och lack, men vi får se lite, har inte riktigt bestämt mig för kulör än, och det kanske blir bäst om man lämnar ifrån sig arbetet till någon som kan (eftersom det skall vara högblankt, svårt att få perfekt utan tidigare erfarenheter)

Har fått "okej" på att köra färgen lite som jag vill, så funderar på vit bas och röda/grå dörrar, indigo renderers nya materialhanterare vill dock inte framkalla mina högblanka färger på bild, så jag måste mixtra lite till innan jag får det att fungera.

Men, skruv, trälim, nya gångjärn som nu faktiskt fungerar (visserligen 3 gånger så dyra, men men, bättre att de fungerar :) ) grundfärg och lite annat införskaffades idag :)

Alla skivor blev grundade separat, och är nu redo för att monteras ihop (okej, nästan, måste borra 10 hål först för den interna hyllan ;) )

Imorgon BORDE jag få en leverans med skummare och returpump, den är utanför Malmö just nu, och det borde gå ganska fort, annars blir jag besviken.

u7y8uneq.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummare och Returpump har enligt tracking inte rört sig på en vecka, tråkigt när dem ändå redan är i Sverige, att det ska ta sådan lång tid.

Skickade ett mail till PostNordLogistics kundsupport (de har hand om frakten i Sverige) för att se om det går att få åtminstone en statusuppdatering, skrev att jag var lite missnöjd, speciellt med långhelgen som kommer nu.

Väntar fortfarande på offert från Triton, kanske får ta en tur dit på fredag (om de har öppet?) och prata lite, skadar ju aldrig.

Förhoppningsvis blir bänken helt klar under helgen, då kommer mycket bilder att postas :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...