wrang Postat 11 september 2007 Postat 11 september 2007 Någon mer som har en Ecotech marine pump i sina agor och kan komma med information och tankar Citera
Arcticreef Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 http://www.shop-meeresaquaristik.de/index.php?cat=c530_VorTech.html Citera
wrang Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Nån som köpt en på sisstonde som kan komma med ett uttalande om kvaliten, ljud etcVortech MP-40W Citera
pimo Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Nån som köpt en på sisstonde som kan komma med ett uttalande om kvaliten, ljud etcVortech MP-40WÄr nyfiken jag också, vet att Ted eventuellt kommer köra igång en eller två i det nya fraggkaret. Citera
wrang Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Är nyfiken jag också, vet att Ted eventuellt kommer köra igång en eller två i det nya fraggkaret.Kan ju hoppas detta så man ser den mer live än i en kartong. Funderar om man skall ha en på min snedruta bak i karet så det blir lite mer sjuss i mellan bergen eller så blir det att sätta en nanostrem där imellan och förlänga kablen till pumpen så man kan dra kabeln längs botten å slippa se den... Citera
Tedb Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Ska du bara ha en så räcker det med en Vortech MP20 onödigt att betala för den trådlösa förbindelsen mellan pumparna om man bara ska ha en. Citera
wrang Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Vet du om den har samma funktion som en VorTech MP40 hittar ingen info vad som skiljer dom åt. Nått som är riktigt skönt att det finns en batteri backup till den ifall det blir strömavbrott The MP20 can be upgraded to the MP40w by purchasing a special upgradekit — providing wireless communication between pumps and even morefunctionality and flow.The VorTech MP20, available this summer, is ideally suited foraquariums smaller than 70 gallonsMitt é ju på 160 US gallon Citera
Tedb Postat 15 oktober 2008 Postat 15 oktober 2008 Samma funktion. Samma pump som MP40W men MP40W har trådlös förbindelse mellan andra MP40W. Köper man uppgraderingen till MP20 får man en MP40W. Citera
Zanders Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Nån som köpt en på sisstonde som kan komma med ett uttalande om kvaliten, ljud etcVortech MP-40WJag har 2 och jag är skitnöjd. Grymt bra för sin design och storlek.Skulle jag starta ett större kar i framtiden köper jag garanterat samma igen om jag behöver flera.Jag har Gen 2 och mina är näst intill ljudlösa. Citera
havre Postat 10 januari 2009 Postat 10 januari 2009 Frågan är då vad denna uppgradering kostar? Citera
Don J Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 Är det någon annan som har denna och som kan ge lite referenser?Jag står/ sitter faktiskt... och funderar på 2st Vortech Mp-40w till min 700 tank.Alternativ 1 Vortech och en "vanlig streamer" tunze eller fauner marine.// J Citera
perronny Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 Jag har bytt ut mina tunze mot vortecpumpar och är helnöjd. Dom gör ett klart bättre jobb och är tystare och bara hälften så fula. Inte gratis men vad är det. Jag satte en annan ups för orginal tyckte jag var för dyr. Med den kör jag lite annat också som returpump och pumpen till skummaren. Citera
Zanders Postat 18 januari 2009 Postat 18 januari 2009 Är det någon annan som har denna och som kan ge lite referenser?Jag står/ sitter faktiskt... och funderar på 2st Vortech Mp-40w till min 700 tank.Alternativ 1 Vortech och en "vanlig streamer" tunze eller fauner marine.// JDu är alltid välkommen hit och se mina in action om du skulle vilja det.Bor i solna. Citera
wrang Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 Nån som vet vad det är för skillnad på dessa pumpar?VorTech MP40w ES Propeller Pump och VorTech MP40w Propeller Pump Citera
_Manne_ Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 Nån som vet vad det är för skillnad på dessa pumpar?VorTech MP40w ES Propeller Pump och VorTech MP40w Propeller Pumpskulle tippa på att ES har ett par 'modes' mer än 'gamla' varianten.. säkert exakt samma pump, utöver kontrollern.mvh manne Citera
kimett Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 Gissar på att ES står för EcoSmart.EcoSmart Nutrient Transport Mode (NTM) - A two phase program to promote maximum health and nutrient export, as well as increased growth for corals. Alternates between a resonant standing wave and a surge effect to stir up and export nutrients.EcoSmart Tidal Swell Mode (TSM) - Creates a harmonic balance in your aquarium reminiscent of the changing flow conditions that would be found in nature. Flow varies from left to right, right to left, calm, and ends with a great surge. Citera
blackizzz Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 vet ngn var man kan köpa den nya? och vad skulle den kosta? Citera
Gromert Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 http://ecotechmarine.com/ecosmart/Lite om detta. Citera
_Manne_ Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 en rolig grej man kan läsa sig till är att mp10an kommer i en trådlös variant sen. Citera
mano Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 Jo det la jag också märke till, sen om man ska försöka förstå vad de nya modes'en verkligen innebär så är det ena så vitt jag förstått en "short pulse" som då och då kör "constant mode" på hög effekt ett tag för att blåsa bort lite skit i karet. Den andra verkar lite svårare att förstå men jag tror att man kan se det som en "short pulse" med övertoner, eller rättare sagt "undertoner" som gör att man både får en stående våg och varierat flöde från en och samma pump. Citera
kimett Postat 12 mars 2010 Postat 12 mars 2010 MP10 och 20 kommer vara möjliga att uppgradera till MP10W ES och MP40W ES med den nya ES kontrollern Citera
Newbe Postat 13 mars 2010 Postat 13 mars 2010 Tack för länken Gromert,nu vågade jag skruva isär min MP10 så jag fick in den i min möbel istället för att ha den utanför. Citera
Bengan Postat 15 mars 2010 Postat 15 mars 2010 Nån som vet om man kan köpa mp 10 i Sverige? Har googlat men hittar inte den här i la Svecia. Onödigt att behöva betala dyr frakt om man köper den utomlands. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.