garfish Postat 8 januari 2010 Dela Postat 8 januari 2010 Riktig fin blandning av koraller /G Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Fint!Skönt att se lite mer mogna kar här på SVG också..Hysterixen ser verkligen ut att trivas. :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 9 januari 2010 Författare Dela Postat 9 januari 2010 Hysterixen går bra. Ursprungilngen är det 5 mindre som är utsatta med en dm avstånd. Det gjorde jag för att den skulle täcka en större yta utan att bli för hög. Men nu är den både för hög och för bred. Caliendrumen under skuggas ganska så hårt och det är vävnad på mindre än halva höjden av Hystrixen. Det börjar bli städdags.Den stora behållningen för min del är Euphylliorna där jag har sju sorter med tillsammans gissningsvis nästan trehundra polyper.Två problem har jag med karet: Den bruna hydran som jag gör en insats mot med ojämna mellanrum och en alg som borrar sig ned i korallskelett. Tur nog går den i stort sett bara på ett släkte: Stylopora.Att karet var disigt beror på att jag fumlat med timern till Ballingpumparna två dagar innan så att jag fick i ungefär 10 liter istället för en liter ur varje dunk. (Drygt 2000 liter vatten i systemet). När jag upptäckte det var sikten ungefär 40cm. Men inget djur verkade ta skada. Tvärtom - några LPS gillade det uppenbart liksom mina Acropora. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Otroligt vilket levande kar du kar, Stig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 De må vara städdags Stig men det är ett vackert och moget kar du har. Jag är inte fövånad på något sätt då du är mycket kunnig. Hoppas att vi får se fler bilder! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Underbart kar Stig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Det är ett fruktansvärt fint kar Stig har, första gången man ser det live tror man inte det är sant.Så mycket grejer i och ändå allt i harmoni. Riktigt riktigt härligt kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sune Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Måste bara hålla med, ett av dom vackraste karen jag sett!! Så moget och vildvuxet, helt i min smak.Men en översiktsbild vore mumma MVH Danne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 9 januari 2010 Dela Postat 9 januari 2010 Jag har också haft nöjet att se det karet några gånger och det är mäkta imponerande. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 21 april 2010 Författare Dela Postat 21 april 2010 Nu har UVC- pumpen lagt av så jag är tvungen att riva litet i karet för att komma åt den.Och då kände jag mig tvungen att ta en bild... 1 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johan W Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 Vilken otur men det klart förr eller senare händer det...Hur mycket måste du riva? Ps. fin bild Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 ojoj ser att du skapat rutorna nu Ja du har då klart ett av de snyggaste karen när allt är tipp topp i det!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltbjörkan Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 jäklar vad läckert kar.. du måste ta fler bilder innan du börjar riva i de =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 21 april 2010 Dela Postat 21 april 2010 vacker stig! ser riktigt bra ut! mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
TommyM Postat 15 december 2010 Dela Postat 15 december 2010 Snygg kar! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 10 maj 2011 Dela Postat 10 maj 2011 Nu var det ett tag sedan en uppdatering jag funderade på hur högt från golvet ditt kar är stig. håller på med mitt nästa kar som jag mäter i väggen nu men har inte bestämt hur högt det ska vara. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 10 maj 2011 Författare Dela Postat 10 maj 2011 Ah! Det innebär att du köpt hus nu?Den synliga delen av framrutan går från 55 till 110 cm över golvet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ricke Postat 12 maj 2011 Dela Postat 12 maj 2011 Japp och nu är det i full gång med akvarie projekt Ska starta en tråd sen när jag får tid. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Riktigt snyggt akvarium... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Ja det karet är enormt men det är även det kar han refererar till när han säger att levande sten denitrifierar - faen trot - ingen kvävemolekyl hinner ner i den stenen innan skogen av koraller har käkat den tre gånger Enormt vacker kar - speciellt floden av euphyllia - där står till och med Capotes kar i läMVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Det är drygt 2 år sedan nu som jag såg detta karet senast. Bla fanns där då en riktigt snygg flakväxande montipora, sådana som jag är så svag för. Om du Stig är snäll och lägger upp en ny bild som smakprov, så hotar jag med ett återbesök vid lämpligt tillfälle:ler: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 11 september 2011 Författare Dela Postat 11 september 2011 Det har vuxit igen så mycket nu att man bara ser undersidan av flakmontiporan. Och jag skär mig så ofta på glas att jag har ständigt korallförbud. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Det har vuxit igen så mycket nu att man bara ser undersidan av flakmontiporan. Och jag skär mig så ofta på glas att jag har ständigt korallförbud.Kitar du om fönster eller vad gör du då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 11 september 2011 Dela Postat 11 september 2011 Ja man blir lika berörd vid varje besök, sicken växttakt till råga på allt. Grymmekar helt enkelt:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 11 september 2011 Författare Dela Postat 11 september 2011 Det sista var nya glas till täckglas jag hade stående som jag kom åt med handen när jag skulle klia mig på ryggen.Det blödde så pass att jag fick ta med en hink när jag gick för att skölja såret. Men det läker fint. Nya glas = ingen infektion. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.