Christer T Postat 18 augusti 2009 Dela Postat 18 augusti 2009 Jag tätade skikten och skarvarna i botten på min möbel för att fukt och eventuella småspill inte skall leta sig ner i parketten. Det kan ju vara ett tips.Jag har svetsat en plastmatta med uppvik i mitt skåp, där går bra att slaska. men jag är även bra på att slaska utanför skåpet och det vattnet letar sig med säkerhet ner under bänken. Därför har jag valt att ställa min på ben. men jag kanske är extra slaskig av mig.....Jakob, hoppas du inte ser detta som en "trådkapning" då tar vi bort detta inlägg. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 18 augusti 2009 Författare Dela Postat 18 augusti 2009 Bra tips är alltid välkomna. Plastmatta med uppvik låter inte alls dumt. Är lite orolig att min skummare skall få fnatt och skumma över, min sump är inte alls lika hög som den jag tidigare hade. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Bengan Postat 18 augusti 2009 Dela Postat 18 augusti 2009 Riktigt snygg bänk Jakob! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 19 augusti 2009 Dela Postat 19 augusti 2009 Ser ju fint ut jakob......Skall se om jag hittar lite sniglar till dig.... Nåt Annat du vill ha??? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 19 augusti 2009 Författare Dela Postat 19 augusti 2009 .... Nåt Annat du vill ha???Frikostig fråga, har du något storpolypigt som står och skräpar så har jag massa plats till övers. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Gillar din blogg jaken, nån svensk version av Glasbox design? http://fellsman.wordpress.com/Har du en Iphone så kan man ladda upp via den om du är på språng å vill visa nått nytt i bloggenhttp://iphone.wordpress.org/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 20 augusti 2009 Författare Dela Postat 20 augusti 2009 Gillar din blogg jaken, nån svensk version av Glasbox design? http://fellsman.wordpress.com/Tack ChristianTanken är en blogg som tar upp nyheter i saltbranschen ur ett mer svenskt/skandinaviskt perspektiv. Nya produkter, intressanta länkar, nyheter på den svenska saltvattensmarknaden etc. Inte kristallklart exakt vad exakt. Missa inte nyhetsbrevet man kan prenumerera på.Tips mottages tacksamt via PM eller mail. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ramq Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Wow. Man finner inte ord för designen på bänken - helt klart i min stil med "clean" look som du skapat! Bara för det kommer jag spara ner dina bilder på hårddisken som idéer ifall jag växer ur min burk. :-)Kul val med riktig CTC. Det är inte många som kör med det och det är lite trixigt att få till, men du har lyckats riktigt bra vad jag kan se.Ser fram emot fortsättningen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Favia,Fungia, samt massa små polyper . Kolla på mina bilder på burken så ser du vad som finns..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rickard598 Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Jag tätade skikten och skarvarna i botten på min möbel för att fukt och eventuella småspill inte skall leta sig ner i parketten. Det kan ju vara ett tips.Att limma ett redan lagt parkettgolv är inte särskilt bra för golvet om det inte är gjort för att limmas, då det kommer röra sig olika och förmodligen spricka isär där limningen är gjord. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Kan man inte bara dra en lina silikon utefter botten av ställningen så rinner inget eventuellt spill in under karet/ställningen, alternativt den där tätningstuben man har till laminatgolv som ska ligga nära möjligt vattenspill.. typ vid diskho/diskmaskin, minns inte vad den heter. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Jag har ett nytt akvarieprojekt på gång hemma där jag verkligen inte får spilla ut något på golvet. Jag har därför byggt in hela sumputrymmet med gipsskivor + tätskikt + kakel. På så sätt ska hyfsat stora läckage kunna hanteras, då sumputrymmet fungerar som en tät balja (se trösklarna på bilden). Jag ska även dra en transparent silikonsträng mot golvet (ännu inte gjord på bilderna). Kanske något för din inspiration? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Jag tätade skikten och skarvarna i botten på min möbel för att fukt och eventuella småspill inte skall leta sig ner i parketten. Det kan ju vara ett tips.Att limma ett redan lagt parkettgolv är inte särskilt bra för golvet om det inte är gjort för att limmas, då det kommer röra sig olika och förmodligen spricka isär där limningen är gjord.Det är nog inte så många som har lagt parkettgolv inne i sin möbel så jag tror inte det är någon fara... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
salar Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Snart har du fått så mycke beröm Jacob att du får bjuda in till en salt träff.Patrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kendra Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Fantastiskt läcker burk-Tummen upp, nästan lika snygg som min eller om det var min som är nästan lika snygg som din . Väntar med spänning på bilder på akvariet med innehåll (stackars Leffe måste haft fullt upp med att schasa bort folk från dina grejer i butiken)... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alex t Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Jag har ett nytt akvarieprojekt på gång hemma där jag verkligen inte får spilla ut något på golvet. Jag har därför byggt in hela sumputrymmet med gipsskivor + tätskikt + kakel. På så sätt ska hyfsat stora läckage kunna hanteras, då sumputrymmet fungerar som en tät balja (se trösklarna på bilden). Jag ska även dra en transparent silikonsträng mot golvet (ännu inte gjord på bilderna). Kanske något för din inspiration?Jäklar vart var du när jag byggde mitt akvarium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 20 augusti 2009 Författare Dela Postat 20 augusti 2009 Ja du Partic, det finns som bekant inte så mycket att spana på. En bänk är intressant att spana på i fem minuter. Men om en månad kanske det är tillräckligt roligt för att det i alla fall ska finnas något mer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 20 augusti 2009 Dela Postat 20 augusti 2009 Calle.. Sådär gör man väl inte.. värsta teasern.. starta en tråd och berätta mer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 21 augusti 2009 Dela Postat 21 augusti 2009 Calle.. Sådär gör man väl inte.. värsta teasern.. starta en tråd och berätta mer.Det är ett sötvattensprojekt, dvs inget för SG, och det finns redan en tråd om detta på Zoopet samt lite bilder på Flickr. Låt oss ta fler frågor via PM, så får denna tråd återgå till Jakens vackra projekt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 21 augusti 2009 Dela Postat 21 augusti 2009 Jag har ett nytt akvarieprojekt på gång hemma där jag verkligen inte får spilla ut något på golvet. Jag har därför byggt in hela sumputrymmet med gipsskivor + tätskikt + kakel. På så sätt ska hyfsat stora läckage kunna hanteras, då sumputrymmet fungerar som en tät balja (se trösklarna på bilden). Jag ska även dra en transparent silikonsträng mot golvet (ännu inte gjord på bilderna). Kanske något för din inspiration?Och jag som tyckte att jag var seriös när jag lade in plastmatta med uppvik i mitt skåp........ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 22 augusti 2009 Författare Dela Postat 22 augusti 2009 Tänkte ni kanske ville se waveboxen in action. Alla andra pumpar är avstängda, även returen för att ge en så rättvis bild som möjligt. Gorgonian till höger i akvariet vajar rätt rejält som ni ser. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 22 augusti 2009 Dela Postat 22 augusti 2009 Hel häftigt måste jag säga!Kommer du att dölja vattenlinjen med någon form av list eller sarg högst upp? Annars måste du nog skrapa rent ganska ofta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Christer T Postat 22 augusti 2009 Dela Postat 22 augusti 2009 Vågen var suverän men kommer ljudet att vara sådär? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 22 augusti 2009 Dela Postat 22 augusti 2009 Ser riktigt snyggt ut med vågmaskinen igång. Mjukisar kommer att göra sig bra i karet.Väldigt va de brummar å slurpar, kommer du finjustera eller fixa ljudet på något sätt? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 22 augusti 2009 Författare Dela Postat 22 augusti 2009 Nej vattenlinjen planerar jag inte att gömma i framkant. Bakgrunden inne i CTC skall fixas så att man inte ser durson. Antagligen med en blå plexiskiva eller dubbla fönsterglas med plastfilm mellan.När returen och streampumparna är igång blir inte vågen lika hysterisk som på videon, vilket faktiskt är bra. Visst låter det endel, men som tur är så överröstar brölet från min skummare ljudet från boxen. Ska finslipa på att få ner ljudet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.