DaTrucka Postat 4 september 2010 Dela Postat 4 september 2010 I regel sover ju hepatusen på samma ställe varje natt. Om den klämmer in sig i en skreva som är relativt lättåtkomlig så kan man lura den lite.Från fullt lyse så släcker man ner till mörkt, väntar 10 minuter, plockar bort eventuella stenar som är i vägen. Sen kan man ta firren med handen.Så fick jag upp min när jag sålde den för ett par år sedan, den var väl 12-15cm stor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 12 september 2010 Författare Dela Postat 12 september 2010 Det stämmer, han sover alltid på samma ställe inklämd i en skreva. Tack för det tipset! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 3 november 2010 Författare Dela Postat 3 november 2010 Visst är det en fin rackare? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Claes_A Postat 3 november 2010 Dela Postat 3 november 2010 Ny snygging?Hur korallknaprande är den? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 3 november 2010 Dela Postat 3 november 2010 Vilken snygging! Va e de för någon? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 3 november 2010 Författare Dela Postat 3 november 2010 Ny snygging?Hur korallknaprande är den?Nej, jag har haft den i 3,5 år. Inte speciellt intresserad av att äta koraller men visst, den gillar att gå och noppa lite. Skall man hålla fina SPS'er så skall man nog inte ha dvärgkejsare.Vilken snygging! Va e de för någon?Det är en Centropyge flavissima. Enligt mig finare än den så annars omtyckta Centropyge loricula. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 3 november 2010 Dela Postat 3 november 2010 Jösses, jättefin! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Datate Postat 3 november 2010 Dela Postat 3 november 2010 Vi har en likadan. Har haft den ett par år och knappt sett den rört några koraller alls... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 4 november 2010 Dela Postat 4 november 2010 Snygg! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Henric Postat 4 november 2010 Dela Postat 4 november 2010 Angående Centropyge flavissima.När vi skriver om en fisk att den inte nopprar på koraller m.m så tycker jag att man måste skriva vad man har för typ av koraller. Annars är informationen vilseledande och ger inget mer än att den är vacker.I miitt akvarium har jag väldigt många sps och jag kan säga att det var ingen fisk för mitt akvarium. Han tuggade rejält. Jag satte nät runt vissa koraller i väntan på att jag hade tid att plocka ur hela akvariet för att få tag på den.Men en oerhört vacker fisk är det och givetvis finns det undantag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 4 november 2010 Dela Postat 4 november 2010 Som med alla fiskar är de individer och det finns ingen som är exakt den andra lik, det kan dessutom gå bra ett tag för att sedan över en natt förändras och inte gå alls. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Datate Postat 4 november 2010 Dela Postat 4 november 2010 I vårt kar har vi i huvudsak haft SPSer, med några LPSer. 80/20 ungefär. Har dock aldrig testat någon mussla...ännu... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 4 november 2010 Författare Dela Postat 4 november 2010 Som med alla fiskar är de individer och det finns ingen som är exakt den andra lik, det kan dessutom gå bra ett tag för att sedan över en natt förändras och inte gå alls.Så är det. Och som jag skrev i mitt inlägg tidigare så avråder jag från att ha dvärgkejsare tillsammans med SPS'er. Jag tror att hunger och/eller förändrat beteende kan få (nästan) vilken fisk som helst att ge sig på koraller av olika slag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
BroderIsak Postat 5 november 2010 Dela Postat 5 november 2010 Man får helt enkelt ha mer SPS så att man inte ser vad den äter på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Freddi Postat 5 november 2010 Dela Postat 5 november 2010 Den är jätte snygg!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ballsam Postat 5 november 2010 Dela Postat 5 november 2010 Hur stor är den? Haft 3 olika dvärgar innan, men dom strök med i ett utbrott av prick, å jag är ytterst tveksam till att köpa nån nu när intresset vridit över mot koraller. Får starta ett FO isåfall.. Sketasnygg är den i alla fallSent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 5 november 2010 Författare Dela Postat 5 november 2010 Man får helt enkelt ha mer SPS så att man inte ser vad den äter påEller se till att hålla den ordentligt mätt på mysis, frysen artemia och lite torrfoder;)Hur stor är den? Haft 3 olika dvärgar innan, men dom strök med i ett utbrott av prick, å jag är ytterst tveksam till att köpa nån nu när intresset vridit över mot koraller. Får starta ett FO isåfall.. Sketasnygg är den i alla fallSent from my iPhone using Tapatalk8-10 cm, men då räknar jag med stjärtfenan och det tror jag inte man skall när man mäter längden på en fisk. Prick kan ta död på vilken fisk som helst även i ett välskött kar, tyvärr. Om ditt intresse är övervägande koraller så tänker du nog rätt. Jag gör tvärtom, köper den fisk jag vill ha och får nöja mig med de koraller som klarar sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 14 november 2010 Författare Dela Postat 14 november 2010 Kan man komma så mycket närmare svenska flaggan än så här? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Lasse Postat 14 november 2010 Dela Postat 14 november 2010 8-10 cm, men då räknar jag med stjärtfenan och det tror jag inte man skall när man mäter längden på en fisk. Avdelning bra att känna till http://www.flmnh.ufl.edu/fish/Education/Diagrams/FishDimensions.htmltotal lenght = TL och på svenska totallängd och Standardlenght = SL dvs det svenska uttrycket standardlängd.MVH Lasse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cheva Postat 14 november 2010 Dela Postat 14 november 2010 jag har en likadan tillsammans med andra jag kan bara säga en sak den lyser i karet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 16 november 2010 Författare Dela Postat 16 november 2010 Avdelning bra att känna till http://www.flmnh.ufl.edu/fish/Education/Diagrams/FishDimensions.htmltotal lenght = TL och på svenska totallängd och Standardlenght = SL dvs det svenska uttrycket standardlängd.MVH LasseTackar tackar, då fick vi svaret på den frågan! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 16 november 2010 Författare Dela Postat 16 november 2010 jag har en likadan tillsammans med andra jag kan bara säga en sak den lyser i karetJa det är en härlig och fin fisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 28 november 2010 Författare Dela Postat 28 november 2010 En fredlig fisk som sällan är i vägen för någon annan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 11 december 2010 Författare Dela Postat 11 december 2010 En av de mindre färggranna dvärgkejsarna. Alltid smällfet runt magen även om han inte matas, så denna fisk skall man undvika om man har SPS'er men även LPS'er. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Nordin Postat 11 december 2010 Dela Postat 11 december 2010 Den svarta fisken var kanonfin, behåller den samma intensiva svartfärg när den blir äldre Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.