Gå till innehåll

Alla medlemar på Saltvattensguiden - Information från Christrian Wrang!!


wrang

Rekommenderade inlägg

Kära medlemmar och annonsörer.

Jag som ni vet heter Christian Wrang och startade denna sida efter att jag vart sjuk under många månader och ej hade något att göra på dagarna då stilla sittande arbete var det ända som kunde utföras. Fick iden då min kompis skissade på en annan sida och föreslog en svensk saltvattensida med artiklar och kanske ett litet forum. Sagt och gjort 6 månader senare i februari 2002 så slog jag upp en sida som hette då saltvatten.info.

Det var svårt att hitta ett bra namn som skulle klinga i andras munnar utan att tungan skulle vrickas.

Vid sidan så fick jag snabbt kontakt med 2st andra som ville hjälpa mig med artiklar etc. Var två killar som kallade sig zacke och kenjo.

Allt eftersom sidan blev större och större så bytte jag till mitt egentillverkade forum med enbart textskrift till ett annat mer större, med dagens funktioner som man har. Olika färg på text, ladda upp bilder etc. men även här efter några år så växer man snart ut sina kläder och beslutade att byta forums gränssnitt till dagens Vbulletin. Det som ofta blir ett ramaskri då man gör nått annorlunda men allt eftersom andra sett och testat det hela som jag skrivit så var allt lugnt igen och folk fortsatte med de jag grundat sidan för, saltvattensakvarium intresset.

Givetvis har det vart upp å ner gångar med sidan men oftast tycker jag att vi hittat en lösning för att gå vidare med intresset.

Nu 6 ½ år senare känner jag att mitt intresse ej är det samma och helt enkelt tackar för mig vill göra nått annat.

Min Tanke:

” För att en eld skall kunna brinna så måste det tillföras ved men då veden är slut i skogen så överlever ej elden och luft kan den ej leva på förevigt. Kan nån annan då tillföra ved från en annan skog så får han/den driva vidare facklan till sin eldstad”

Beslutet är fattat och kommer därför lämna över sidan den 1 Januari 2008. Allt är nästan klart och efterträdare kommer själva att presentera upplägget om sidan.

Men givetvis så skall sidan drivas som innan och andan efter mig men givetvis bättre.

Jag personligen kommer alltså bli en vanlig medlem och stödja sidan för att den skall finnas kvar även i framtiden och glädja så många andra som jag gjort innan hoppas jag.

Tack alla för dessa år som Admin & moderator, är otroligt kul att vi nu blivit en sådan stor sida och framfart jag antagligen gett Sveriges saltvattens intressenter.

Mvh

Christian Wrang

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 56
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Kära Christian, medlemmar och annonsörer,

Låt oss moderatorer stå främst i raden av alla de av oss som bockar oss djupt av respekt för dig, Christian, och din stora insats och engagemang för saltvattenshobbyn i Sverige. Saltvattenguidens betydelse för spridningen och engagemanget för hobbyn i landet är mycket stort, och det är till en väsentlig del din förtjänst. Vi är alla skyldiga dig ett mycket stort tack för denna stora insats. Vi vill också frambringa våra varmaste gratulationer till ditt stundande bröllop. Vi hoppas att du kan ta dig tid till en rejäl avkoppling i samband med din högtid!

Vi moderatorer känner också att det viktigaste vi kan göra är att arbeta vidare för det kall som drivit dig, Christian, i ditt arbete med sidan. Vi vill fortsätta att tillsammans med forummedlemmarna och annonsörerna bygga vidare på forumet för att skapa ännu mer möjligheter för både nybörjare och erfarna akvarister att utveckla sig inom sin hobby. Det är därför med stor glädje som vi fått motta förtroendet att driva sidan vidare i moderatorkretsen. Vi är mycket måna om att den anda och inriktning som Saltvattensguiden nu har ska bestå även i framtiden. Den ideella grunden, det öppna meningsutbytet mellan medlemmar och den produktiva dialogen med handlare i landet är viktiga fundament att bygga vidare på.

Rent administrativt kommer Saltvattensguiden framöver att organiseras som en ideell förening, där medlemmar och styrelse utgörs av moderatorkretsen. Föreningen kommer att agera lika oberoende från kommersiella intressen som tidigare, och vi kommer på samma sätt som tidigare att inhämta inkomster från forummedlemmars stödmedlemskap och sponsorpengar från annonsörer. Ert stödmedlemskap kommer fortsätta att vara viktigt, inte minst för att borga för föreningens ekonimiska oberoende. Intäkter och kostnader ska balanseras, och allt arbete kommer att göras helt ideellt, precis som det alltid har gjorts.

Inom moderatorkretsen kommer vi att fördela arbetsuppgifterna mellan oss. Det som är klart i skrivande stund är att föreningens ordförande kommer att bli undertecknad (Vargklo). Driftadmin och främste IT-ansvarig blir petrol. Övriga uppdrag kan komma att definieras inom den närmsta tiden. Moderatorkretsen kommer också att vara föränderlig med tiden allteftersom nya krafter behöver förstärka kretsen. Då Christian nu kommer att kliva av, och petrol kommer att fokusera mer på det IT-mässiga, har vi beslutat oss för att utöka moderatorkretsen. Vi är därför mycket glada över att kunna presentera Laggeman (Jimmy) som ny moderator. Hjärtligt välkommen, Jimmy!

Inom den närmsta tiden kommer föreningen att formellt konstituera sig och sedan ansöka om organisationsnummer för att bli en juridisk person. När detta är klart kommer domännamn och andra rättigheter att ha den ideella föreningen som formell ägare. Den nya föreningen blir också formell avtalspart mot annonsörer/sponsorer. Vi återkommer med bekräftelse till berörda parter när detta är klart.

Från oss moderatorers sida vill jag hälsa er medlemmar att vi ser fram emot att utveckla forumet tillsammans med er i samma anda som tidigare. Vi har en underbar hobby som vi alla brinner för, och låt oss tillsammans se till att Saltvattensguiden fortsätter att vara en källa till inspiration för oss alla!

Varma hälsningar

Petrol, Stigigemla, Sillen, Niclas, Vargklo

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kära medlemmar och annonsörer.

Jag som ni vet heter Christian Wrang och startade denna sida efter att jag vart sjuk under många månader och ej hade något att göra på dagarna då stilla sittande arbete var det ända som kunde utföras. Fick iden då min kompis skissade på en annan sida och föreslog en svensk saltvattensida med artiklar och kanske ett litet forum. Sagt och gjort 6 månader senare i februari 2002 så slog jag upp en sida som hette då saltvatten.info.

Det var svårt att hitta ett bra namn som skulle klinga i andras munnar utan att tungan skulle vrickas.

Vid sidan så fick jag snabbt kontakt med 2st andra som ville hjälpa mig med artiklar etc. Var två killar som kallade sig zacke och kenjo.

Allt eftersom sidan blev större och större så bytte jag till mitt egentillverkade forum med enbart textskrift till ett annat mer större, med dagens funktioner som man har. Olika färg på text, ladda upp bilder etc. men även här efter några år så växer man snart ut sina kläder och beslutade att byta forums gränssnitt till dagens Vbulletin. Det som ofta blir ett ramaskri då man gör nått annorlunda men allt eftersom andra sett och testat det hela som jag skrivit så var allt lugnt igen och folk fortsatte med de jag grundat sidan för, saltvattensakvarium intresset.

Givetvis har det vart upp å ner gångar med sidan men oftast tycker jag att vi hittat en lösning för att gå vidare med intresset.

Nu 6 ½ år senare känner jag att mitt intresse ej är det samma och helt enkelt tackar för mig vill göra nått annat.

Min Tanke:

” För att en eld skall kunna brinna så måste det tillföras ved men då veden är slut i skogen så överlever ej elden och luft kan den ej leva på förevigt. Kan nån annan då tillföra ved från en annan skog så får han/den driva vidare facklan till sin eldstad”

Beslutet är fattat och kommer därför lämna över sidan den 1 Januari 2008. Allt är nästan klart och efterträdare kommer själva att presentera upplägget om sidan.

Men givetvis så skall sidan drivas som innan och andan efter mig men givetvis bättre.

Jag personligen kommer alltså bli en vanlig medlem och stödja sidan för att den skall finnas kvar även i framtiden och glädja så många andra som jag gjort innan hoppas jag.

Tack alla för dessa år som Admin & moderator, är otroligt kul att vi nu blivit en sådan stor sida och framfart jag antagligen gett Sveriges saltvattens intressenter.

Mvh

Christian Wrang

Tack Christian för de fina arbete du lagt ner. Själv är jag inte så gammal på SG, och kanske därför inte är den rätte att lovsjunga dej och sidan. Inte desto mindre har jag på denna ganska korta stund lärt mej uppskatta sidan stort samt många av dess medlemmar. Klimatet kan hårdna ibland, men det är nog en förutsättning för kreativa diskussioner. Du och moderatorerna har en viktig uppgift att behålla sidan dess seriositet och status, och de arbetet har verkligen skötts på ett bra och riktigt sätt. Jag kan inse hur oerhört mkt tid du måste lagt ner på detta, o att de måste finnas en eld som driver ett sådant engagemang. Ditt beslut är därför såklart helt rätt, och jag tillönskar dej all lycka i framtiden, med såväl äktenskapet med din blivande fru som med ditt saltvattensakvarium;)

Varma hälsningar

Jonas Roman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaa, utan Wrang och saltvattensguiden hade inte jag startat saltvattenskar igen. Kommer ihåg på 80-90talet, före internets tid, då man gjorde bort sej gång efter gång. Ingen info fanns tillhands lika lättillgänglig som detta forum!

Stort tack Christian och lycka till med ringmärkningen!

-Allt ditt är mitt och allt mitt är mitt va det första min fru sa efter akten........;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christian, jag vill passa på att tacka så mycket för all den inspiration och utveckling av mitt intresse det här forumet har gett (och fortfarande ger!) mig. Det finns inte ord eller meningar för att förklara hur stort detta egentligen är, men en sak är klar - du har gjort ett bra jobb Christian!

Vill passa på att lyckönska den nya föreningen också och det är med ett litet rart leende jag ser dragen av en annan lyckad förening kallad NCS där jag varit aktiv förut. Även om startandet av NCS skedde under helt andra former än SVG, så tycker jag definitivt att det finns potential i SVG för framtiden!

Till sist vill jag passa på att likt ni andra lyckönska Wrang till det stundande bröllopet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Christian för ett kanonjobb, du har verkligen gjort mycket för saltvattenshobbyn i Sverige! Sidan har varit en kanon inspiration och vi är säkerligen många som inte kommit så långt i hobbyn utan den!

Jag hoppas även framöver kunna följa dina byggen på SG

Lycka till med bröllopet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...