Gå till innehåll

petnym

Rekommenderade inlägg

Hur går det med tillväxten i din ATS? Har det börjat ta sig? Det vore kul att se egentligen vad skillnaden blir mellan att ha bubblor på eller av som du har. För egentligen kan man väl kalla ditt arbete ett refugium mer än en ATS? Eller så kallar man den här generationens ATS för ett ljudligt refuguim.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur går det med tillväxten i din ATS? Har det börjat ta sig? Det vore kul att se egentligen vad skillnaden blir mellan att ha bubblor på eller av som du har. För egentligen kan man väl kalla ditt arbete ett refugium mer än en ATS? Eller så kallar man den här generationens ATS för ett ljudligt refuguim.

Jag blev tvungen att stänga av den ett tag, men jag startade den igen igår så vi får se... ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mycket snygga bilder på tekniken men jag kan ju inte vara den enda som väntar på lite bilder på själva karet =) Det var ett tag sen nu! ;)

Ja, men jag måste ju köpa nya fiskar och koraller först... Var på Korallfisken och spanade strax före stängning ikväll... Blir förhoppningsvis några fiskar nästa vecka...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tre nya kirurger och en tryckare inkoppade i sumpen för vidare flytt till akvariet när jag ser att de äter ordentligt. Det fick bli två segelfenskirurger, Zebrasoma Desjardini och Zebrasoma Veliferum, en Naso lituratus och en Odonus Niger, till att börja med. ;-) Hade spanat lite på en kejsare som dessvärre redan var såld... Fiskarna är oroväckande skygga, och ganska små, så jag får nog avvakta lite med att flytta upp dom i akvariet där konkurrensen från två betydligt större "Dorisar" kommer att bli påtaglig. Knepigt att köpa nya fiskar när de som säljs i butiken oftast är små unga exemplar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vart det köp av någon av dom jätte små niger på KF?

Lite surt att vänta på att dom skall växa ;)

Ja, det gjorde jag. Växer dom långsamt? Kirurgerna var små de också...

Flyttade över alla fiskarna i akvariet precis... Min befintliga Zebrasoma xanthurum gick berserk och tog fyra tuggor av fenan på den ena segelfenskirurgen med en gång. Det var det sista jag förväntat mig då den gått bra med en hel del andra kirurger tidigare i mitt akvarium. Ställde en spegel mot akvariet så de nya fiskarna slipper en del av aggressionerna iallafall. Det här blir knepigt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Låt spegeln stå ett par dagar , min Xanturum har också lite attityd mot min fjäril när den kom i.. Finns en viss attityd ännu dock enstaka gånger bara, men det tog typ 4 dagar med speglen innan attityden var nere på rimlig nivå.. Så ta inte bort den förtidigt , då blir det det bakslag.. Sätt någon stol eller dylikt ivägen så ingen "liten knodd" råkar välta speglen eller dylikt.. Säger bara , ha tålamod.

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet ej om dom växer sakta eller ej :( Jag väntar med besked från dig :P Då jag tycker dom är såå snygga. Det brukar ju kunna bli lite lugnare om man släcker ner karet eller dimmar lite i kombo med spegel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Polyzona står på min önskelista med. Jag undrar om storleken stämmer? Ja alltså att det är det största exemplaret rapporterat till fishbase stämmer nog men om det verkligen är artens maxstorlek funderar jag mer på.

dejong har 3 inne, men ingen i stockholm tar fisk från dejong :(

Får jag fråga varför du med ditt jättekar vill ha just Polyzona?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...