kjell Postat 14 september 2006 Postat 14 september 2006 Har du övat? du fick till det på en gångMvh Kjell
fiend Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Lookin' good! Ska bli intressant se hur det ser ut då det hela har "lagt sig" så att säga.Mvh Fredrik
Clownen Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Håller med de andra, mycket snyggt upplägg av stenen. Håller själv på att planera mitt aquascape när mitt kar kommer tillbaks på plats.
ramq Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Välkommen hem igen. Det ser verkligen jättefint ut!Visst var det inte så svårt när man väl kom igång med placeringen? =)
Jurgonh Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 Tackar för alla psotiva komentarar om mitt revbygge Nej jag blev själv förvånad hur lätt det var att få det stabilt... jag har efteråt varit och tryckt och ryckt lite lätt io stenarna och det är nästan stumt överallt.. bara en sten som är lite vinglig som jag skall placera om idag..
Andreas K Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Snyggt jörgen Vad har du för framtida planer för akvariet, vilka fiskar? vilka koraller?MVH/ Andreas
Jurgonh Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 Snyggt jörgen Vad har du för framtida planer för akvariet, vilka fiskar? vilka koraller?MVH/ AndreasJadu, det kommer bli mest LPS & SPSer.. sen nån liten mjukkorall.Fisk, så kommer det bli mycket kirurger, och så ett stim anthias, och sen nån clown och så =)Nu när jag inte får ha Umeås största kar då både Fiend och Saltarn kör om mig så det knakar, så får jag väl ha Umeås snyggaste kar istället
Andreas K Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Japp kvalitet före kvantitet är det som gäller MVH/ Andreas
Jurgonh Postat 15 september 2006 Författare Postat 15 september 2006 Lookin' good! Ska bli intressant se hur det ser ut då det hela har "lagt sig" så att säga.Mvh FredrikDå skall du komma hit med kameran och plåta
Sillen Postat 15 september 2006 Postat 15 september 2006 Snyggt! Lite levande till detta och det är dags för nästa projekt!
Jurgonh Postat 16 september 2006 Författare Postat 16 september 2006 Lägger upp lite mer bilder här på revbygget nu när det klarnat upp lite =)
watter Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Det blev ju kanonsnygtt Mycket bra gjort...!mvh Emil
Jurgonh Postat 16 september 2006 Författare Postat 16 september 2006 Tackar =)Lägger in 2 bilde rtill.en bild på nånting som kanske kan vara en stenkorall? eller är det bara nå skelett som det växer alger på eller är jag ute och cyklar? Bild 2 är på nå alger eller nånting som sitter på flertalet av stanarna som jag tycker är mindre vackra, är detta nånting som tex kirurgerna kommer äta upp sen eller kommer det dö bort eller?
Norberg Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Ett litet tips bara! Jag såg att du har byggt ganska högt med sten i karet.Tänk på att om du sätter fraggar högt uppe på de stenar du har så har du inte så mycket utrymme för tillväxt! Mitt råd skulle vara att du tog av ett varv med sten så du kan ha SPS koraller överst som du skrev att du var intresserad av hålla i karet. Annars kommer alla koraller som börjar att växa direkt nå vattenytan eller börja komma för nära framrutan!
DaTrucka Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Inte ett dugg avis på revet. Skitsnyggt byggt.
Jurgonh Postat 16 september 2006 Författare Postat 16 september 2006 Tackar tackar igen för all positiv kritik nån som har kolla på frågorna om korall och alger jag ställde? =)
Saxmark Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Vågar inte uttala mig vad det är på stenen.. Men snyggt värre blev det.. Grattis till stenen.
Jurgonh Postat 16 september 2006 Författare Postat 16 september 2006 hehe, ja jag ångrar inte att jag köpte sten på JR kan jag säga.. jätte jättenöjd
watter Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Vad fick du ge per kilo på LS:n, ser väldigt fin ut mvh Emil
Jurgonh Postat 16 september 2006 Författare Postat 16 september 2006 jag fick ge 100 kr/kg för helt ny sten, tycker jag är bra pris =)fortfarande igen som vågar sig på id på den eventuella korallen och gräset på stenarna? =)
watter Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 jag fick ge 100 kr/kg för helt ny sten, tycker jag är bra pris =)fortfarande igen som vågar sig på id på den eventuella korallen och gräset på stenarna? =)Hoooly, vilket kanon pris för så fin sten, bra JR mvh Emil
ramq Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 100 spänn?Jag blir mer och mer imponerad av JR... Ser verkligen fram emot Måndag att få träffa Leffe. =)
Jurgonh Postat 16 september 2006 Författare Postat 16 september 2006 100 spänn?Jag blir mer och mer imponerad av JR... Ser verkligen fram emot Måndag att få träffa Leffe. =)Jo helt sjukt bra pris ordinarie tror jag är 130 kr/kg där, men eftersom jag köpte sån mängd så fick jag så bra rabatt.. =)
stigigemla Postat 16 september 2006 Postat 16 september 2006 Bild ett ser jag inte vad det är. Bild två påminner om rör till en hydra jag har. Ibland har t.ex gula kirurger har ätit den men inte hos mig..
Rekommenderade inlägg