Gå till innehåll

Jörgens 540 liters rev.


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

  • Svar 415
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tackar för alla psotiva komentarar om mitt revbygge :D

Nej jag blev själv förvånad hur lätt det var att få det stabilt... jag har efteråt varit och tryckt och ryckt lite lätt io stenarna och det är nästan stumt överallt.. bara en sten som är lite vinglig som jag skall placera om idag..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyggt jörgen :smiley20:

Vad har du för framtida planer för akvariet, vilka fiskar? vilka koraller?

MVH/ Andreas

Jadu, det kommer bli mest LPS & SPSer.. sen nån liten mjukkorall.

Fisk, så kommer det bli mycket kirurger, och så ett stim anthias, och sen nån clown och så =)

Nu när jag inte får ha Umeås största kar då både Fiend och Saltarn kör om mig så det knakar, så får jag väl ha Umeås snyggaste kar istället ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar =)

Lägger in 2 bilde rtill.

en bild på nånting som kanske kan vara en stenkorall? eller är det bara nå skelett som det växer alger på eller är jag ute och cyklar? :P

Bild 2 är på nå alger eller nånting som sitter på flertalet av stanarna som jag tycker är mindre vackra, är detta nånting som tex kirurgerna kommer äta upp sen eller kommer det dö bort eller?

post-2407-14468913036723_thumb.jpg

post-2407-14468913037022_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet tips bara! Jag såg att du har byggt ganska högt med sten i karet.

Tänk på att om du sätter fraggar högt uppe på de stenar du har så har du inte så mycket utrymme för tillväxt! Mitt råd skulle vara att du tog av ett varv med sten så du kan ha SPS koraller överst som du skrev att du var intresserad av hålla i karet. Annars kommer alla koraller som börjar att växa direkt nå vattenytan eller börja komma för nära framrutan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...