Clownen Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Mycket fint Jonas och jag måste också säga att jag gillar din aquascape skarpt, liksom de nya korallerna. Är det low iron glas i deltec karen (det ser väldigt klart ut)? Bra jobbat!Mvh Peter Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Snyggt akvarium du fått till! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 30 december 2007 Författare Dela Postat 30 december 2007 Peter o christian: tack för era fina omdömen!peter: vet inte om de är low iron glas...e de samma som optiwhite??..hur som helst...jag tror nog inte de...de står i alla fall inget om de i deras "reklam"..vilket de kanske skulle gjort annars...??Just haft en kompis på besök..han har en bättre kamera än min. Min e ett skämt...gammalt tröskvärk med 2mpixel o usel vitbalansering...tog 2 bilder till...kanske lite mer rättvist...?? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Ja, det ser verkligen snyggt ut på bilderna!Jag har samma sand - Aragonite "halvlevande" enligt Ted. Det är väl tyvärr ingen garanti för att det inte blir beläggningar efter ett tag, men det är säkert bättre än helt död sand. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 30 december 2007 Författare Dela Postat 30 december 2007 Ja, det ser verkligen snyggt ut på bilderna!Jag har samma sand - Aragonite "halvlevande" enligt Ted. Det är väl tyvärr ingen garanti för att det inte blir beläggningar efter ett tag, men det är säkert bättre än helt död sand.tack!...dom sista bilderna gör färgtemperaturen mer rättvis.halvlevande sades de till mej också...men va betyder de?? vad är levande då??..nåväl..funkar gör de i alla fall:) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 30 december 2007 Dela Postat 30 december 2007 Snyggt som sjutton!Halvlevande tror jag innebär att sanden har bakterier med sig i påsen, med levandesand tror jag det följer med mer kryp, sniglar osv. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 30 december 2007 Författare Dela Postat 30 december 2007 Snyggt som sjutton!Halvlevande tror jag innebär att sanden har bakterier med sig i påsen, med levandesand tror jag det följer med mer kryp, sniglar osv.Aha...då förstår jag skillnaden:)Tack för komplimangen också! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 Kan bara hålla med de andra att det är snyggt! Nu är det bara att fotografera mera! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 S*t snyggt som vanligt.Står säkert någonstans i tråden men orkar inte leta, Vad har du för lyse, Mh, T5, K-tal mm.? Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 31 december 2007 Författare Dela Postat 31 december 2007 Tack Jonas o Marko!Marko: Enbart T5...men de tog ett tag innan jag hittade de snygga ljuset. Personligen tycker jag blåljus ger så kallt o liksom mest ljusblått ljus, så till slut hittade jag de där DUO röret som e 17oooK...o så fastande jag för actinicpure,som ju ger ett violett ljus...o till sist et lite "gulare" rör...aquablueplus, som sägs vara på 15000k, fast de känns mer som 10000K, framhäver röda toner bra:4t5 39w1)aquablueplus, deltec2)pureactinic,deltec3)aquasciense duo, fauna marine4)pureactinic,deltecMvhJonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 31 december 2007 Dela Postat 31 december 2007 DU HAR JÄTTE BRA LJUS, DET ÄR DET DU GILLAR SOM GÄLLER, JAg gillar oxå ditt ljus skarpt Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
totto Postat 1 januari 2008 Dela Postat 1 januari 2008 Det var en fin liten "julgran" du har satt i karet Jonas:smiley20:Dina flakväxande montipopor ser ut att växa på bra också.God fortsättning.mvh Thomas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 1 januari 2008 Författare Dela Postat 1 januari 2008 Det var en fin liten "julgran" du har satt i karet Jonas:smiley20:Dina flakväxande montipopor ser ut att växa på bra också.God fortsättning.mvh Thomastackar!. gott nytt år på dej! hur går de själv Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 :)va menar du crille???jag gillar mitt ljus! men jag fick som sagt exp lite enligt ovan.jag menade att du har jäkligt vackert ljus jonas, jag gillar när det går åt det blå, jag använder själv20000k mh! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Är oxå en blåljus junkie..Ser bra ut Jonas! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 gött med en liten blåljusklubb:) för några år sen var man amerika-inspired när man körde blått. Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 januari 2008 Författare Dela Postat 2 januari 2008 Är oxå en blåljus junkie..Ser bra ut Jonas!tackar! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 januari 2008 Författare Dela Postat 2 januari 2008 En liten kanske intressant uppdatering beträffande vattenvärden.Sen ngr veckor tillbaka har jag ökat med matningen ganska mkt, så den lilla imperatorn skall trivas:)....om man ser till perioden ända från start har nitrat sakta men säkert gått ner åt...började på 5-10, o låg på 0.5 innan imperatorköpet. Nu har nitrat sjunkit ytterligare, trots matning, o är enligt salifert på 0.0!...säkert inte äkta nollvärde, men helt klart mkt lågt.Tycker de va kul att se, då de borde väl indikera att nu börjar akvariet verkligen mogna till sej på allvar, med en rejäl uppsättning denitrifierare!Fosfat o nitrit också noll, men de har de varit sen en längre tid.Här behövs ingen kolkälla ännu med andra ord;) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Är det inte dags för en helbild snart :-) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 januari 2008 Författare Dela Postat 2 januari 2008 Är det inte dags för en helbild snart :-)absolut...en av de tidigare bilderna är nästan en helbild i o för sej...kanske saknas 20 cm vara...akvariet är bara 1 meter långt...men skall försöka med en riktig helbild imorgon;) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Fint kar och en härlig stenuppbyggnad!! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 2 januari 2008 Dela Postat 2 januari 2008 Revet och ljuset är kanonfint! Är varm anhängare av MH men nu börjar jag ju tveka.... Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 3 januari 2008 Författare Dela Postat 3 januari 2008 tack igen för fina omdömen!Vet ni vad!! imorse såg jag att en sten hade börjat kana ordentligt!! jag måste ikväll kavla upp ärmarna o försöka fixa till scapingen...lite nervöst...vill inte ändra på den..men måste återställa innan de rasar på riktigt...jag tror de beror på att jag limmade en fragg i helgen, o tryckte lite för hårt på en sten som rubbades. tack o lov är de inte så mkt sten, så jag tror nog de ska gå bra..metallhalogen ja...jo..även jag hade ju de tidigare o va lite orolig att jag skulle sakna de...men e verkligen nöjd.MvhJonas Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 3 januari 2008 Dela Postat 3 januari 2008 Snyggt som vanligt!Angående stenarna, sväng förbi ted någon dag och köp en burk "speed glue", fungerar kanon!Tänk bara på att det stelnar snabbt om du testar det! Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 3 januari 2008 Författare Dela Postat 3 januari 2008 Snyggt som vanligt!Angående stenarna, sväng förbi ted någon dag och köp en burk "speed glue", fungerar kanon!Tänk bara på att det stelnar snabbt om du testar det!aha...tack för tipset!! ( o för berömmet;))har precis fixat till aquascapingen igen...va inte så farligt som jag trodde...fick ordning på de på 10 min..o de verkar stabilt...men jag skall ha speedglue i åtanken;) Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg