keyser Postat 16 december 2006 Dela Postat 16 december 2006 ja snälla, ångrar bittert att jag inte tog med min kamera sist. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 16 december 2006 Författare Dela Postat 16 december 2006 Det är klart at du kan lägga upp bilder Peter. I dag har jag gjort en bakgrundsplatta till så det närmar så sakta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Akvarium Ronneby Postat 16 december 2006 Dela Postat 16 december 2006 Japp ... då är bara frågan.. hur lägger jag upp bilder här.!http://www.akvariumronneby.se/bilder/salt/stig_1.jpghttp://www.akvariumronneby.se/bilder/salt/stig_2.jpg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 16 december 2006 Dela Postat 16 december 2006 Stigigemla hemliggubben!! Så jäkla imponerande montiporer!! o de andra grejerna oxå!Vilken var det du inte va nöjd med o skulle skicka till mig?? Den gröna va!? heheheKanonsnyggt! Tycker det är snyggast med riktigt stora bitar o det har du ju verkligen! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 16 december 2006 Dela Postat 16 december 2006 ja,jag har ju haft äran att se det live,det är mycket fint.värt en tur från ståckhålm adddo;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
simon Postat 16 december 2006 Dela Postat 16 december 2006 Grymt fint Stig!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 17 december 2006 Dela Postat 17 december 2006 Det vackraste karet jag sett..... Tror allt att du ligger inne på godis-bilder Stig! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 17 december 2006 Dela Postat 17 december 2006 Du har verkligen fått till det fint, Stig!!Toungecoral-en du adopterade av mig mår också bra, ser jag Hoppas man får titta in snart igen och beskåda detta! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 15 januari 2007 Författare Dela Postat 15 januari 2007 Nu har jag haft ett strömavbrott på 26 timmar och karet har stått i mörker.Temperaturen är nere i 21,9 grader och ljuset har bara varit tänt i två timmar.Jag kastar ett öga i karet och vad ser jag då?Chromisarna leker! Tre honor går med läggröret ute! I vanliga fall brukar det var en åt gången. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 Grattis låter kul detta här du kanske blir odlare på dessa firrar med i sverige Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jens karlskrona Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 Nu har jag haft ett strömavbrott på 26 timmar och karet har stått i mörker.Temperaturen är nere i 21,9 grader och ljuset har bara varit tänt i två timmar.Jag kastar ett öga i karet och vad ser jag då?Chromisarna leker! Tre honor går med läggröret ute! I vanliga fall brukar det var en åt gången.Det är ju ett känt fenomen på homosapiens oxå när strömmen går enligt statestik. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 15 januari 2007 Författare Dela Postat 15 januari 2007 Ingen vet vad som hände i karet när det var mörkt. Chromisäggen är väldigt små och kläcks på två dygn. Jag har aldrig sett en larv simma ut men enstaka kläckta larver har hängt kvar bland rommen som jag sett när de lekt på rutan. Kanske har jag haft för stark nattlampa. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
adddo Postat 15 januari 2007 Dela Postat 15 januari 2007 Kan vi inte få se mer bilder från ditt kar Stig! Snälla? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Andreas K Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Jag säger bara ojojoj. Jösses vilket fint kar, det är bland dom finaste karen jag sett.MVH/ Andreas Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Jag säger bara ojojoj. Jösses vilket fint kar, det är bland dom finaste karen jag sett.MVH/ AndreasAbsolut!! Hur fint som helst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 7 februari 2007 Författare Dela Postat 7 februari 2007 Nu har planerna ramlat iväg ytterligare en bit i tiden.När jag skulle koppla upp automatisk vattenpåfyllning i går skar jag bort en flisa av pekfingret så nu tar det väl en månad innan jag kan gå i vatten ordentligt igen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Connaissancen Postat 7 februari 2007 Dela Postat 7 februari 2007 Fy vilken osis, det var tråkigt att höra!Hoppas det läker fort! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 april 2007 Författare Dela Postat 28 april 2007 Fingret har läkt bra nu men skinnet är litet för kort så det tar emot om jag försöker böja för mycket.Här kommer en ny helbild på karet. Jag hade mer eller mindre glömt min egen tråd men nu skall jag försöka hålla mer liv i den. Karet fungerar bra men jag har för mycket hydra i. (Det bruna mest till höger).De är ett stort problem eftersom de bränner många stenkoraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vargklo Postat 28 april 2007 Dela Postat 28 april 2007 Mycket vackert, Stig. Bilden ger mersmak! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 28 april 2007 Dela Postat 28 april 2007 Kul att du börjar uppdatera igen Stig och att ditt finger är bättre, du har ett oerhört vackert kar!Har du mer än fyra Banggaier i karet? Har det varit några problem? Jag har själv sex st i mitt 375 utan problem. Jag vet att en del haft dåliga erfarenheter av stim med Banggaier och hävdar att man bara bör ha ett par (vilket säkert stämmer i många fall). Jag har också fått problem med hydra även om jag inte märker att de bränner mina koraller. Är det någon som vet om det finns det något djur som äter dessa?MvhPeter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 28 april 2007 Dela Postat 28 april 2007 Otroligt snyggt akvarium! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Capote Postat 28 april 2007 Dela Postat 28 april 2007 Instämmer, ser bra ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 28 april 2007 Författare Dela Postat 28 april 2007 Tack för lovorden.Jag har satt i tio Banggaier i karet men en kanske har försvunnit. De har två och ibland tre revir i karet och resterande fiskar är upptryckta mot framrutan. Skall man ha fler än två bör man nog ha minst åtta så att de jagade kan gömma sig bland varann. En ensam fisk som inte klarar av att hålla revir slutar att äta enligt min erfarenhet. Är det många som kommer fram vid matdags klarar inte revirhållaren att jaga alla. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Sillen Postat 28 april 2007 Dela Postat 28 april 2007 Tjusigt! Jag gillar kar som har stora koraller som sitter tätt i hela karet!Jag är lite nyfiken på den ljusa korallen högt upp till höger. Kan du ta någon bild på den samt skriva namnet på den om du kan det. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
joda Postat 28 april 2007 Dela Postat 28 april 2007 tjena...ser skitsnyggt ut... har det blivit så bra på bara 8 månader ??? //jonatan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.